Microsoft odhalil detaily Age of Empires IV. Slavná strategie se vrátí už na podzim a ještě lépe vás naučí dějepis
Je jen málo videoher, které se mohou pyšnit nezpochybnitelně legendárním odkazem. Historické strategie Age of Empires mezi ně však bezesporu patří a chystané pokračování Age of Empires IV tak od prvního ohlášení doprovází vysoká očekávání. A jak naznačil víkendový stream Microsoftu, který slavné tituly od prvního dílu vydává, mohlo by dojít k jejich naplnění. Ukázal nadějně vypadající záběry ze hry, poodhalil ještě větší důraz na historii a prozradil chystané vydání už letos na podzim.
Dějiny velice zábavnou formou ukazuje, sama přitom herní historii tvoří. Série strategických her Age of Empires svůj legendární status začala budovat před téměř čtvrt stoletím, kdy v roce 1997 vznikl její první díl. Po hře zasazené do starověku následovalo o dva roky později ještě úspěšnější středověké pokračování. V roce 2005 objevil břehy nového světa a 3D grafiky třetí titul, jenž meče a rytíře vyměnil za muškety a kanóny.
Po dlouhé roky to pak vypadalo, že k jedné z nejvýznamnějších kapitol herní historie budou dopisovány už jen krátké dovětky. Ty měly podobu menších rozšiřujících datadisků, prvního a přinejlepším vlažně přijatého pokusu o předělávku s vylepšenou grafikou nebo krátkého experimentu s čistě multiplayerovou hrou.
Jenže léta páně 2017 roznesli trubadúři do světa skvělou zprávu ze dvora pánů z Microsoftu – jejich vazalové započali práce na Age of Empires IV. Ba co víc, dokonce i na vylepšených verzích předchozích her s přízviskem Definitive Edition, které od té doby už spatřily světlo světa a u všech tří znamenaly citlivý a zároveň velice úspěšný remaster historických her pro současné publikum.
A co čtvrtý díl série? Ten svým zasazením navazuje na nejslavnější Age of Empires s pořadovým číslem dva a středověkou hru vyvíjí zkušené studio Relic Entertainment. To proslavila dnes již ikonická vesmírná strategie Homeworld, boje druhé světové války v Company of Heroes nebo taktická trilogie Dawn of War z ponurého sci-fi světa Warhammeru.
Tolik dosud známé informace o Age of Empires IV. O víkendu jsme se ale ze streamovaného představení Microsoftu, respektive jeho videoherní vydavatelské divize Xbox Game Studios, dozvěděli v hojném počtu i zbrusu nové. A to nejen o chystaném termínu vydání, který má přijít na podzim tohoto roku.
Od Anglie po Čínu
Age of Empires IV přinese známou hratelnost, ve které hráč vládne svým poddaným, z malé vesnice postupně vytváří klenot království a cvičí vojsko ve snaze porazit protivníka. A to vše napříč staletími v lákavých a více i méně realistických kulisách raného až vrcholného středověku. Právě možnost virtuálně vést Čingischánovy mongolské hordy při vpádu do Evropy nebo se s Johankou z Arku postavit Angličanům ve stoleté válce pomohla Age of Empires II vydobýt velevážené místo mezi realtimovými strategiemi.
Tuto rozmanitost a dějinný půvab si uchová i čtvrtý díl. Zatím byly odhaleny čtyři z osmi národů, za které bude možné v době vydání hrát. Zmínění Mongolové ani Angličané nepřekvapí, už od začátku globální rozsah hry pak ukázaly Dillíský sultanát (váleční sloni nemohou chybět) nebo čínská říše (jež i ve hře těží z brzkého odhalení tajemství střelného prachu). Všechny civilizace mají navíc být herními vlastnostmi ještě více odlišné než v dřívějších dílech série.
Podle slov autorů se hra navíc nemá omezit jen na evropský a asijský kontinent. Konec konců i její předchůdci se vydali do Afriky či Jižní Ameriky, ačkoliv povětšinou až v pozdějších rozšířeních. Dost možná se tak po vzoru dřívějších titulů v multiplayerových bitvách už brzy utkají třeba aztéčtí válečníci s německým rytířstvem.