Mikýř vyhrál Survivor a za miliony natočil show v O2 areně: Trochu jsme přestřelili, ale kdy jindy?
Populární reality show Survivor opanoval youtuber Martin Mikyska, který s vyhranými miliony naložil po svém. Pronajal si největší halu v zemi.
Mikýř během natáčení v O2 areně
Vyhraje? Rozboří soutěž svými vtípky? Nebo se s náročným životem na ostrově nevypořádá a brzy vypadne? O tom, jak dopadne Mikýř v reality show Survivor, se vedly nekonečné debaty od chvíle, kdy bylo oznámeno, že se na pustý ostrov vydá. Nakonec třicetiletý youtuber, který stojí za satirickým pořadem Mikýřova úžasná pouť internetem (MÚPI), celou soutěž vyhrál a spolu Vilémem Fraňkem, dvorním marketérem všech aktivit kolem MÚPI, popisuje, jak dali dohromady bláznivý nápad s pronajmutím O2 areny, ve které natočili dvouhodinový rozhovor, a nejen to.
„Říkali jsme si, že bychom měli k takové události udělat nějaké důstojné video, které bude tenhle šílený sled náhod oslavovat,“ vysvětluje v rozhovoru pro CzechCrunch Martin Mikyska alias Mikýř, který začal na svých sociálních sítích krátce po oznámení svého vítězství v Survivoru lákat na největší věc, kterou kdy se svým týmem udělal. V prázdné O2 areně natočil podle svých slov – a s narážkou na Leoše Mareše – jediný rozhovor v životě, ve kterém láká i na staredown s Jackem, duel s Pirátem nebo halftime show.
Jelikož celý projekt vyšel na několik milionů korun, má logicky také byznysový rozměr. Primární je, že bude odvysílán ve středu večer na placeném kanále na HeroHero, kde má Mikýř v tuto chvíli přes 7 600 předplatitelů. Při ceně sedm eur měsíčně činí aktuálně jeho příjem v přepočtu 1,3 milionu korun bez započtení poplatků či daní. Jak nápad na pronajmutí největší haly v zemi vznikl? Jak se dával dohromady rozpočet? A proč nakonec nebylo pro Mikýře jiné cesty, než celou soutěž vyhrát? I o tom mluví Martin Mikyska s Vilémem Fraňkem v rozhovoru.
Jak to celé vzniklo?
Mikýř: Začalo to jako všechny dobré příběhy vtipkováním, až se z toho po nějaké době stala realita. Kluci žertovali, že by to mohlo být, jako měl kdysi Leoš Mareš svůj jediný koncert v životě, a pak v naprostém šoku zjistili, že jsem celé to dobrodružství na ostrově opravdu vyhrál. Říkali jsme si, že bychom měli k takové události udělat nějaké důstojné video, které bude tenhle šílený sled náhod oslavovat. A výsledkem je nakonec více než dvouhodinové video, které jsme natáčeli v O2 areně.
Proč právě O2 arena?
Mikýř: Říkali jsme si, co největšího můžeme pro takovou příležitost udělat a co největšího si můžeme pronajmout? Logicky nás napadla O2 arena.
Vilém Franěk: Další varianty byly Pražský hrad nebo Strahov, ale příběhem je O2 arena nejlepší. Šli jsme do toho už jen proto, abychom mohli mít na plakátu, že je to celé právě tam.
Jelikož O2 arena není levná záležitost, počítám, že jste si dali záležet, aby bylo vidět, že jste to natáčeli právě tam?
Mikýř: Upřímně řečeno ani ne. Sice to říkáme hned v první větě celého pořadu, ale kdybychom všechny rozhovory nahrávaly přes Zoom nebo Skype, mělo by to asi podobný efekt. Nakonec z toho ale je O2 arena. Trochu jsme to přestřelili, ale kdy jindy, když ne teď? Taková příležitost už třeba nemusí přijít. Přitom ještě deset dní před startem natáčení to nemělo absolutně žádné konkrétní obrysy. Byl jsem z toho výrazně nervózní, protože se snažím při takových akcích držet více při zemi a jsem averzní vůči riziku. A tohle riziko docela je. Kluci to ale nakonec dali celé velmi rychle dohromady, vzali jako režiséra Markuse Kruga, najali celou produkci a třeba dvě hodiny před natáčením jsme už opravdu všichni věděli, co máme dělat. (smích) Teprve v tu chvíli to pro mě začalo mít reálné obrysy.
Jaké šance jste Mikýřovi dávali, že vyhraje? Byl plán vymyslet něco takhle velkého od začátku?
Vilém Franěk: Když odjížděl, tak jsme tomu dávali jednoznačně nula procent. Nápad vymyslet po skončení Survivora něco šíleného jsme dostali někdy na konci března. Začali jsme dělat první kroky a zkoumat, co a jak by šlo udělat. Pak jsme díky oficiálnímu telefonátu z ostrova zjistili, že je Mikýř v top šetce. To nás motivovalo, protože jsme věděli, že by mohl dojít daleko. Zkusili jsme bookovat O2 arenu, ale zjistili jsme se, že nám ji vůbec nechtějí pronajmout. Chtěli spíše živý event s diváky, jenže to jsme zase nechtěli my, protože bychom museli prodávat na rozhovor lístky za dva tisíce korun. A jít do tak velkého risku jsme si netroufli. Nakonec to tedy několik týdnů spalo.