Mind2Flo už není. Komárkovi se přestal líbit společný konzultační byznys s Rockaway a Galgonkem
Významné postavy českého byznysu spolu měly velké plány. Příliš ale nevyšly, a tak se teď Komárek s Havrlantem a Galgonkem rozchází.
Jeden z nejbohatších Čechů, zakladatel investiční skupiny s mnohamiliardovým portfoliem a zkušený digitální marketér. To není začátek vtipu, ale začátek dva roky staré zprávy o tom, že spolu chtějí Karel Komárek, Jakub Havrlant a Jan Galgonek vybudovat velkou konzultační skupinu, která brzy začne konkurovat zavedeným hráčům nejen u nás, ale i v Evropě. Jenže ambicióznímu projektu se nedařilo úplně podle představ, minimálně z pohledu Karla Komárka a jeho skupiny KKCG, která se ho teď rozhodla zásadně změnit. Končí společné řízení i několik lidí ze zastřešující skupiny a upozadí se i role Jana Galgonka.
Řeč je o projektu Mind2Flo, ze kterého se měl „díky unikátnímu know-how a schopnostem z oblastí marketingu a technologických služeb stát silný mezinárodní hráč v oboru“. Alespoň tak si to před dvěma lety maloval jeden z nejbohatších Čechů Karel Komárek, když společně s Havrlantem a Galgonkem nový byznys představovali. Zatímco Komárek do něj přinesl vlastní mediální agenturu Mindsquared, druzí dva jmenovaní zase konzultační agenturu Flo. Proto Mind2Flo. Společný projekt dostal nové vedení v čele s Galgonkem, který měl dohlížet na to, aby spolu právně dvě oddělené entity dokázaly efektivně spolupracovat.
V KKCG ale podle informací CzechCrunche s fungováním nebyli spokojeni a na konci ledna se definitivně rozhodli jednat. Minulé pondělí bylo zaměstnancům oznámeno, že se skupina dělí a agentury Mindsquared a Flo budou dál fungovat jako dvě samostatné, na sobě nezávislé jednotky. Šlo o rozhodnutí KKCG, které rozpustilo společné vedení obou agentur v čele s výkonným ředitelem Janem Galgonkem a provozní ředitelkou Lenkou Auerovou. Do vedení vlastní agentury Mindsquared místo nich nominovalo Petru Pipkovou a Filipa Doubka, kteří se svých rolí ujali hned minulý týden. Havrlant s Galgonkem začali řešit budoucnost Flo.
„Ano, Mind2Flo jako zastřešující značka pravděpodobně nebude dále podporována. Jak Flo, tak i Mindsquared budou aktivně a samostatně budovat brand equity svých značek ve svém segmentu,“ uvedli ve společném vyjádření pro CzechCrunch Jakub Havrlant a Jan Galgonek. Největším podílníkem ve skupině Flo, v rámci níž se historicky spojily agentury Base Consulting a Newsjacking či vývojářská společnost NetDirect, je Rockaway Capital s podílem ve výši 51,29 procenta. Dalších 31,71 procenta drží Jan Galgonek, který v roce 2016 úspěšně prodal reklamní společnost Adexpres, a zbylých 17 procent patří trojici Viliam Klamarčík, Marián Grofčík, Andrej Hájek. Jejich konzultační firmu Bluez.io loni Mind2Flo koupilo a z Hájka se stal šéf divize Flo.
V oficiálním vyjádření KKCG a Rockaway z minulého týdne je napsáno, že se zakladatelé Mind2Flo společně dohodli na změně interní struktury vrcholového vedení, přičemž cílem rozhodnutí bylo zjednodušit a zpřehlednit řízení skupiny a vytěžit potenciál jednotlivých členů vedení přímo v brandech Mindsquared a Flo. Podle informací CzechCrunche ale celá iniciativa vycházela hlavně ze strany KKCG. Komárek a spol. měli být nespokojení s neprůhledností financování a škálováním výnosů a s následným dělením zisků či nákladů. Mezitím přitom do rozvoje Mind2Flo tekly desítky milionů korun.
„Mind2Flo bylo od počátku fungování zamýšleno jako byznysová spolupráce dvou odlišných entit s rozdílnou akcionářskou strukturou, sdíleným leadershipem a podpůrnou administrativou. Cílem rozhodnutí bylo zjednodušit řízení Mind2Flo. V rámci toho došlo k přerozdělení týmu a funkcí přímo do značek Mindsquared a Flo,“ doplnili zástupci Rockaway a Galgonek ve společném prohlášení. Šéfem divize Flo má být i nadále Andrej Hájek, zatímco Galgonek bude působit z pozice akcionáře v aktivní roli Executive Partner v leadershipu Flo. Aktuálně zároveň hledá nové kancelářské prostory, kam by mohl agenturu přestěhovat, protože dosud spolu celá skupina seděla na pražské Bořislavce v sídle KKCG.