Mladá firma Luigi’s Box přilákala manažera z Mallu, používá ji 3000 evropských e-shopů
Luigi’s Box pomáhá online obchodům s tím, aby si u nich lidé mohli produkty rychle a přesně vyhledávat. S novým manažerem chce posílit v Evropě.
Online vyhledáváním se profesně zabývá přes patnáct let a dřív se svými zkušenostmi pomáhal v Seznamu nebo v Mall Group. Roman Dušek teď přešel k výrazně menšímu hráči, kterého ale hodlá pošťouchnout k rychlé evropské expanzi. Nastoupil do technologické společnosti Luigi’s Box, jejíž služby používá zhruba 3000 evropských e-shopů, jako jsou Alza, Benu, Košík či Electroworld.
Luigi’s Box se umístil v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 jako jedna z nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě a nový manažer mu má pomoct v globální expanzi. Celý byznys přitom staví na technologiích kolem vyhledávání. A umí pochopit, když zákazník, který si jde do e-shopu něco koupit, píše místo požadovaného zboží slova s překlepy, používá cizojazyčná slova, slangové výrazy nebo synonyma.
Původem slovenský startup poslední roky rostl v průměru dvojnásobně, a to i v době, kdy e-commerce trh v Česku klesá. Na konci letoška by se podle odhadu firmy tržby mohly pohybovat někde na úrovni 150 milionů korun.
Dušek bude šéfovat vyhledávání, na podobné pozici vedl tým vývojářů v Mallu a úzce spolupracoval i se Search oddělením polské nákupní platformy Allegro, která v loňském roce Mall akvírovala. „Profesní zkušenosti mám primárně z firem, které mají jasně definované uživatele, což je u Luigi’s Box jiné,“ říká s odkazem na různorodé klienty.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNedávno do firmy nastoupil mimo jiné i Pawel Zawisza, který se věnoval byznys developmentu v řadě startupů napříč střední a východní Evropou, včetně konkurenční Algolie.
Zatím slovenské a české firmy tvoří pro startup 80 procent zákazníků, zbytek připadá na zahraničí, kde společnost jako klienty uvádí například polský Answear nebo Apart, jednoho z největších výrobců šperků v Evropě. Původně přitom startup očekával ještě vyšší růst svých příjmů, vlivem války a inflace se ale více soustředil na retenci zákazníků a stabilizaci.
V rámci expanze má teď naplánované aktivity na německém trhu, přitom se podle zakladatelů projekt pomalu rozbíhá i ve Velké Británii. V druhé půlce roku se firma chce soustředit především na tyto země.