Moderní industriál pro 400 zaměstnanců plný variability. Shopify ukázalo nové kanceláře v Torontu
Úspěšnou technologickou firmu lze rozjet i při práci pouhých 40 hodin týdně. Přesně tímto pravidlem se řídí Tobias Lütke, zakladatel kanadského e-commerce giganta Shopify, který umožňuje milionům lidí z celého světa začít na pár kliknutí myší provozovat internetový obchod. A není to v tomto případě jen PR tah do marketingových příruček a pouček. Shopify, které vzniklo v roce 2008 v kanadském hlavním městě Ottawa, je svým netradičním přístupem k budování firmy a týmu známé a jak lze vidět, firmu to nijak nezpomaluje.
Ostatně Shopify je od března roku 2015 veřejně obchodovatelná na newyorské burze NYSE, generuje tržby okolo 1,5 miliardy dolarů ročně, má hodnotu kolem 60 miliard dolarů a jeho služeb pro online prodeje využívají i takoví hráči jako Tesla nebo Red Bull. Tento úspěch Lütke přisuzuje právě specifickému stylu řízení a také lokalitě, ze které Shopify působí.
Na rozdíl od dravého Silicon Valley ve Spojených Státech, kde technologické firmy čelí vysokým provozním nákladům a o zaměstnance bojují s konkurenty jako Apple, Facebook nebo Google, jsou kanadská města Ottawa nebo Toronto přeci jen klidnějším místem jak pro budování byznysu, tak prospívají i soukromému životu.
Lütke totiž prosazuje myšlenku takzvaného work-life balance a namísto najmutí těch nejlepších inženýrů a hvězdných vývojářů raději volí cestu výběru skromnějších pracovníků, kteří umí zapadnout do týmu. „Dáváme lidem prostor. Milujeme opravdové týmy, které se formují do skutečného přátelství,“ říká. Tomuto postupu odpovídá i nejnovější rozhodnutí firmy rozšířit o několik pater dosavadní kanceláře právě v Torontu, které nově pojmou 400 zaměstnanců, převážně z řad inženýrů a technologických zaměstnanců.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Shopify se rozhodlo rozšířit své torontské kanceláře v budově King Portland Center o několik nových podlaží. Open-space kanceláře disponují adaptibilními prostory a nábytkem, umožňující prostor variabilně měnit na základě konkrétní potřeby. Stejně jako v ostatních kancelářích Shopify i zde existuje určitá rovnováha mezi různými typy pracovních prostorů. Ideální pracovní místo zde tak najdou jak introverti upřednostňující privátní kanceláře, tak extroverti, kteří mohou využívat bohatých otevřených prostor a komunitních zón s biofilními prvky,“ říkají zástupci interiérového studia Linebox.
Již nepřekvapí, že zaměstnanci mají zároveň k dispozici také například lekce jógy, hernu a různé relaxační salonky.
Jedním z klíčových aspektů celého návrhu bylo pro Shopify také zajištění globálního propojení celého prostoru. Každý zasedací prostor je tak vybaven technologickými funkcemi, které usnadňují videokonferenční hovory mezi jednotlivými členy týmu, kteří jsou rozmístěni po celém světě.
Podívejte se dovnitř.
Lokalita: Toronto, Kanada
Datum dokončení: 2019
Velikost: 3 158 m2
Design: Linebox Studio
Foto: Alexandra Sofia