Moderní industriál pro 400 zaměstnanců plný variability. Shopify ukázalo nové kanceláře v Torontu
Úspěšnou technologickou firmu lze rozjet i při práci pouhých 40 hodin týdně. Přesně tímto pravidlem se řídí Tobias Lütke, zakladatel kanadského e-commerce giganta Shopify, který umožňuje milionům lidí z celého světa začít na pár kliknutí myší provozovat internetový obchod. A není to v tomto případě jen PR tah do marketingových příruček a pouček. Shopify, které vzniklo v roce 2008 v kanadském hlavním městě Ottawa, je svým netradičním přístupem k budování firmy a týmu známé a jak lze vidět, firmu to nijak nezpomaluje.
Ostatně Shopify je od března roku 2015 veřejně obchodovatelná na newyorské burze NYSE, generuje tržby okolo 1,5 miliardy dolarů ročně, má hodnotu kolem 60 miliard dolarů a jeho služeb pro online prodeje využívají i takoví hráči jako Tesla nebo Red Bull. Tento úspěch Lütke přisuzuje právě specifickému stylu řízení a také lokalitě, ze které Shopify působí.
Na rozdíl od dravého Silicon Valley ve Spojených Státech, kde technologické firmy čelí vysokým provozním nákladům a o zaměstnance bojují s konkurenty jako Apple, Facebook nebo Google, jsou kanadská města Ottawa nebo Toronto přeci jen klidnějším místem jak pro budování byznysu, tak prospívají i soukromému životu.
Lütke totiž prosazuje myšlenku takzvaného work-life balance a namísto najmutí těch nejlepších inženýrů a hvězdných vývojářů raději volí cestu výběru skromnějších pracovníků, kteří umí zapadnout do týmu. „Dáváme lidem prostor. Milujeme opravdové týmy, které se formují do skutečného přátelství,“ říká. Tomuto postupu odpovídá i nejnovější rozhodnutí firmy rozšířit o několik pater dosavadní kanceláře právě v Torontu, které nově pojmou 400 zaměstnanců, převážně z řad inženýrů a technologických zaměstnanců.