Mrakodrap inspirovaný plachetnicí. Aston Martin v Miami staví luxusní obytný dům s penthousem za 50 milionů dolarů

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

aston-martin-residences-miami-1

Foto: Aston Martin Residences

Mrakodrap Aston Martin Residences v Miami

0Zobrazit komentáře

Aston Martin znamená britskou hrdost, atraktivní sportovní auta, skvělý design a v neposlední řadě luxus. Hlavně na druhé dva body se zaměřuje nový projekt značky, obří plachetnice z oceli a skla na pobřeží amerického města Miami. Samozřejmě nejde o skutečnou loď, ale o mrakodrap navržený podle lodních tvarů na počest svého umístění. Obyvatelé nejvyšších pater Aston Martin Residences ostatně z oken uvidí panorama s Atlantským oceánem jako z vraního hnízda lodi.

Mezi lidi s tímto výhledem se samozřejmě zařadí jen hrstka vyvolených, kteří si mohou podobné bydlení dovolit. Ten nejvyšší luxus je pro budovu, vznikající na jednom z posledních volných míst v centru Miami, naprosto stěžejní. Aston Martin se zde snaží svou kulturní prestiž, od 60. let spojenou třeba i s Jamesem Bondem, převést do stylu života na exkluzivním místě.

Vše pochopitelně začíná samotným designem, stojícím na pomezí architektury a umění. Britská značka na projektu spolupracuje s developery G&G Business Developments a architektonickým studiem s mnoha zkušenostmi z luxusních staveb. Podobně jako jiné automobilky budující obytné mrakodrapy jako Porsche nebo Bentley, také Aston Martin chce svoji budovu ozvláštnit, ale nespojovat ji uměle s automobily.

aston-martin-residences-miami-2

Foto: Aston Martin Residences

Ložnice jednoho z penthousů

Proto architektura místo aut napodobuje prvky cestování po moři tvarem odkazujícím k plachtění, celopodlažními okny a terasami zase k luxusním jachtám. Vedle samotné estetiky budova v Miami, městě s třetím nejvyšším panoramatem v celých Spojených státech, zaujme také výškou. 66patrový mrakodrap má po svém dokončení dosahovat 249 metrů, což mu zajistí status nejvyšší výhradně obytné stavby na jih od New Yorku.

Specifický pro značku automobilů pak má být zážitek z bydlení. „Dostanete to samé, jako když sedíte v Aston Martinu DB11 na dlouhé cestě – pocit zapojení a komfortu,“ vysvětluje šéf designu značky Marek Reichman. Auta jako DB11 podle něj kombinují výkon a pohodlí, díky nimž je skvělé v nich trávit mnoho času. Bydlení britské automobilky chce nabídnout podobnou zkušenost.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Všech 391 zdejších rezidencích, od velkých jednopokojových bytů až po třípatrový penthouse, si ze světa aut přece jen vezmou i konkrétní prvky. Jelikož Reichman a jeho tým měli na starosti schvalování kompletního designu interiérů, najdeme zde typické barvy i materiály Aston Martinu. Na míru tak byly vyrobeny třeba kožená poutka a detailně řemeslně zpracované kliky dveří, ale také nábytek s šedými a černými akcenty z uhlíkových vláken.

Co se týče vybavení budovy, obyvatelé budou mít k dispozici dvoupatrové fitcentrum s výhledem na oceán, spinning studio, tělocvičnu pro box, virtuální golf, uměleckou galerii, dvě kina, plně vybavené lázně, kosmetický salón a kadeřnictví. Jelikož jsou AM Residences na břehu oceánu, rezidenti dostanou také exkluzivní přístup k přístavu pro jachty.

Ty vůbec nejnáročnější (a nejbohatší) ale zaujmou vrchní patra stavby, kde se bude nacházet sedm penthousů. Dohromady nesou označení „signature collection“ a Aston Martin nyní spolu se spuštěním prodeje zveřejnil první fotografie jejich interiérů. Zatímco standardní ceny z většiny už vyprodaných bytů v AM Residences se pohybují mezi 600 tisíci a 8,5 milionu dolarů (od 13 do 185 milionů korun), kolekce penthousů začíná na 16,4 milionech a pokračuje až na 25 milionů dolarů, tedy přes půl miliardy korun.

aston-martin-residences-miami-6

Foto: Aston Martin Residences

Jídelna v penthousu Aston Martin Residences

Tyto ceny zahrnují rezidence o rozloze mezi 800 a 1 000 metrů čtverečních, samozřejmostí jsou velké terasy a soukromé bazény. Samotným vrcholem pak bude už zmíněný třípatrový penthouse, jehož interiér nabídne prostor o rozloze 1 800 metrů čtverečních. K tomu patří dalších 680 metrů čtverečních venkovních prostor s terasami a bazénem. To vše zájemce vyjde na 50 milionů dolarů neboli miliardu korun, což představuje jedno z nejdražších bydlení v Miami.

Jelikož nakonec přece jen mluvíme o Aston Martinu, nesmí chybět ani samotná auta. Jedno tedy dostane každý kupec penthousu ze signature kolekce. „Kolekci rezidencí doplňují na míru vytvořené modely Aston Martin DB11 nebo DBX, které pro naše majitele dále rozšíří životní styl Aston Martinu,“ popisuje ředitel developera G&G Germán Coto.

Aston Martin Residences byly poprvé ohlášeny už před lety jako první luxusní budova značky, od té doby ale firma odhalila i další podobné projekty. Loni v listopadu to byl luxusní obytný mrakodrap na Manhattanu v New Yorku, v říjnu dokonce soukromé venkovské sídlo za 7, 7 milionu dolarů. Budova na pobřeží Miami má být plně dokončena koncem příštího roku.

Epická vstupní brána do moravské metropole. Podívejte se na finální podobu nového hlavního nádraží v Brně

Jiří SvobodaJiří Svoboda

brnonadrazi2

Foto: Benthem Crouwel International B.V.

Dominanta budoucího hlavního nádraží v Brně

0Zobrazit komentáře

Každý z až padesáti tisíc cestujících, kteří denně projdou branami hlavního nádraží v Brně, je v současnosti uvítán prostorem, jenž nezanechá dobrý první dojem a který ani nepostačuje svému úmyslu. Teď však město Brno udělalo významný krok k nápravě této situace, když vybralo finální architektonickou podobu nového nádraží.

Z dvoukolové mezinárodní soutěže vyšel jako vítězný návrh nizozemského studia Benthem Crouwel. Stejní architekti již mají na svědomí například projekty pro nádraží v Rotterdamu nebo Rezidenci Nádraží Žižkov. Výběr odborné poroty, ve které zasedla slavná architektka Eva Jiřičná nebo urbanista Peter Gero, potvrdilo v tomto týdnu vedení Brna i Správa železnic.

„Vítězný návrh v sobě kombinuje odkaz na historické veřejné budovy s moderním přestupním uzlem a kvalitním veřejným prostranstvím. Klade důraz na brněnského genia loci i pečlivé posouzení praktického fungování nové budovy nádraží i jejího okolí,“ doplňuje městský architekt Michal Sedláček, který zároveň v odborné porotě zasedal.

brnonadrazi6

Foto: Benthem Crouwel International B.V.

Hlavní nádraží vyroste společně s novou čtvrtí Trnitá

Samotnému návrhu předcházel výběr lokality. Nové hlavní nádraží vyroste v místě současné stanice Brno dolní nádraží a v kombinaci se zástavbou a zelení v nové čtvrti Trnitá. Samotný dopravní uzel přímo překříží řeka Svratka a čekat na vlak bude možné v příjemně zeleném okolním prostředí.

Nejvýraznějším prvkem celé stavby je velká vstupní brána, jejíž tvar a dominance v prostoru připomíná až sakrální budovy. Využívá hlavně přírodní materiály a dovnitř propouští velké množství světla. V kontrastu proti takovému pojetí pak stojí plášť, který naopak ve velkém pracuje se sklem a ocelí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Co se dispozice týče, z návrhu nizozemských architektů je patrné, že projekt není uzpůsoben jen pro vlaky, ale i pro jisté občanské vyžití a hlavně rychlý přestup na městskou hromadnou dopravu. Tím, že se brněnské hlavní nádraží přesune, navíc čekají změny i celé okolí. Ty povedou k mnohem většímu využití doposud upozaděného rekreačního potenciálu nábřeží řeky Svratky.

Osobní vlaky totiž dnes musí mířit až na okraj nejužšího centra města. Nově však bude část železnice zrušená, zjednodušená a uvolní se rozsáhlé železniční plochy. Podle Kanceláře architekta města Brna tak vznikne zelená stezka, která bude sloužit jako cyklistické a pěší propojení historického jádra města se Svratkou.

Stavba nového nádraží je každopádně pro Brňany už jistým evergreenem, který se řeší (bez nadsázky) několik desítek let. Nové nádraží tak rozhodně nebude stát za chvíli. „Stávající předpoklad dokončení nové budovy hlavního nádraží směřuje do roků 2032 až 2035, kdy už bude hotová i část nové čtvrti Trnitá,“ říká náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy Správy železnic Mojmír Nejezchleb.

Na stavbu nového nádraží v přesunuté poloze byla moravská metropole už několikrát připravena, opakovaně ale plány zastavila nepříznivá historická situace od velké hospodářské krize přes druhou světovou válku až po okupaci vojsky Varšavské smlouvy v roce 1968.

„Nároky na železniční dopravu jsou už výrazně odlišné než před 180 lety. Brno si proto investici do své budoucnosti zaslouží a dnes představované výsledky mezinárodní soutěže potvrzují, že získá to nejmodernější evropské nádraží,“ dodal náměstek primátorky města Tomáš Koláčný.

brnonadrazi1

Foto: Benthem Crouwel International B.V.

Na nádraží bude navazovat i rychlý přestup na MHD.