Jejich nápoje děsí rodiče i lékaře. Na miliardový projekt navážou prodejem pochybných obědů pro děti
KSI, Logan Paul a youtuber MrBeast představili značku Lunchly. Chtějí nabídnout „zdravější alternativu“ ke krabicovým obědům. Má to ale háček.
Jednu dobu za ně děti platily i 170 korun – a stejně po nich byla nesmírná sháňka. Barevné nápoje Prime, které se staly hitem Instagramu a TikToku, vzaly loni Česko útokem a svým složením vyděsily jak dietology, tak rodiče. Teď jejich tvůrci, slavní influenceři Logan Paul a KSI, nasazují novou byznysovou laťku a rovnou nabízejí obědy, které mají náběh k tomu stát se kontroverznějšími než Prime samotný. „Je to vzorový příklad toho, co nejíst,“ shodují se odborníci.
Jen málokterá nová značka dokázala v posledních letech způsobit takový mediální zájem jako Prime. Jejími hlavními tvářemi jsou influenceři Logan Paul a KSI, kteří mají na sociálních sítích desítky milionů sledujících, díky čemuž dokážou své nápoje dostat k široké mase lidí. Velmi jim prospěla i postupná expanze na zahraniční trhy, která přispěla k tomu, že loni měli výrazně překonat hranici jedné miliardy dolarů v tržbách.
I když má minimálně Logan Paul velmi pošramocenou pověst, spojenou se sérií kryptopodvodů, internetovým hvězdám se z Primu podařilo udělat globální fenomén, který efektivně prodávali hlavně dětem. To vzbudilo velké vášně ohledně složení jejich hydratačních, ale i energetických nápojů, které v nejděsivějších scénářích mohly kvůli zvýšené hladině draslíku a kofeinu zapříčinit i selhání srdce a ledvin.
Oba influenceři ale nařčením úspěšně odolávali a teď se pustili do nového projektu, do kterého si přizvali další obrovské jméno internetu. Spolu s nejsledovanějším youtuberem Jimmym Donaldsonem, známým pod pseudonymem MrBeast, rozjeli značku Lunchly. A ta, jak název napovídá, se má stát alternativou k předpřipraveným obědům a svačinám. Podle dietologů je ale spíš učebnicovým příkladem, jak by se děti stravovat neměly.
Lunchly jsou v podstatě jídla v papírové krabici, která se skládají ze tří produktů. V každém balení je jedna z příchutí hydratačních nápojů Prime, jedna čokoládová tyčinka značky Feastables, kterou provozuje MrBeast, a jedno „hlavní jídlo“ – buď mini pizza, nachos, nebo mini krutí sendviče (tedy, spíš krekry). V Americe se mají prodávat za čtyři dolary, tedy téměř sto korun, a je zřejmé, že opět cílí výhradně na děti a mladistvé. I proto mají tak výrazný design, který nezapadne.
„Mezi odborníky na výživu Lunchly právem vyvolává řadu otázek, zejména kvůli ultra-průmyslově zpracovaným potravinám, které mívají často vyšší obsah sodíku, nasycených tuků a aditiv, což může při dlouhodobé konzumaci zvyšovat riziko kardiovaskulárních onemocnění, obezity či jiných zdravotních problémů,“ říká pro CzechCrunch nutriční poradkyně Markéta Gajdošová.
Podle ní je jedním z velkých problémů nedostatečné množství bílkovin. Přesněji řečeno není uspokojivé v poměru vůči jednotlivým cukrům a nasyceným tukům. Za příklad lze vybrat krabici Lunchly s malou pizzou, která obsahuje 15 gramů tuků, z nichž 7 gramů je nasycených (tedy 35 procent denní dávky). Pak má i 710 miligramů sodíku. „Tato kombinace přispívá mimo jiné k riziku vysokého krevního tlaku,“ dodává.