Na Václaváku otevřela atrakce za téměř půl miliardy. Má 10 pivních tanků a ukáže příběh Plzeňského Prazdroje
Domy, kde ukazují svůj klenot světu, mají v Amsterdamu Heineken či v Dublinu Guinness. Unikátní atrakci teď má i Plzeňský Prazdroj v Praze.
Je to budova, která byla postavená na samém počátku dvacátého století, v roce 1902, a šlo o jednu z prvních ukázek secesní architektury v Praze. Nejprve tu sídlila Pražská úvěrní banka, která byla jednou z nejstarších a největších bank v meziválečném Československu. V roce 2013 tu pak otevřel své třípatrové lahůdkářství Julius Meinl, ale jeho obří projekt dopadl neslavně a po necelém roce zavřel. Teď se do ulice 28. října ve spodní části Václavského náměstí nastěhoval jiný ambiciózní projekt, který věří, že bude mnohem úspěšnější. Mezinárodní skupina investorů napumpovala stovky milionů korun do zážitkové expozice, která ukazuje příběh plzeňského piva.
Nejoblíbenější české pivo, tedy Plzeňský Prazdroj, má věhlas po celém světě. Zdaleka ne každý však zná jeho příběh. „První várka piva Pilsner Urquell byla uvařena 5. října 1842. O rok později bylo vůbec poprvé dovezeno do Prahy. Nyní, po 180 letech, přinášíme do hlavního města celý příběh plzeňského ležáku prostřednictvím Pilsner Urquell Experience. Věříme, že zaujme všechny milovníky českého piva,“ říká Rudolf Šlehofer, manažer turismu z Plzeňského Prazdroje. Ten slyšel na nápad skupiny investorů v čele s britským byznysmenem Nickem Pennym, kteří za Prazdrojem přišli s návrhem na jedinečnou atrakci v srdci hlavního města.
Společnost The Original Experience Company do historické budovy v centru Prahy přináší interaktivní audiovizuální expozici, díky níž si mohou návštěvníci všemi smysly zažít a vychutnat příběh vzniku prvního zlatého ležáku na světě. Ve třech patrech nabitých moderními technologiemi včetně audioprůvodce, který se automaticky propojuje s prvky expozice během pohybu návštěvníků prostorem, videomappingu, světelných efektů a smyslových vjemů lidé poznají vše od sumerské bohyně Ninkasi až po samotnou výrobu piva, která dodnes probíhá výhradně v Plzni.
Po absolvování multimediální The Original Tour, která trvá zhruba hodinu a půl, návštěvníci dorazí do moderní pivnice, kde si mohou plzeňské pivo rovnou vychutnat. Výčepní mají k dispozici deset tanků, které zajišťují nejvyšší možnou kvalitu piva, a zájemci mohou absolvovat i školu čepování. V ní zkušení výčepní naučí perfektně čepovat plzeňského pivo, a to na tři tradiční způsoby, tedy hladinka, šnyt a mlíko. A komu by celá atrakce nestačila, může se zastavit ještě ve výčepu U Zvonu, který nabízí i venkovní posezení a funguje samostatně bez návaznosti na expozici.
„To, že můžeme návštěvníkům zprostředkovat příběh nejoblíbenějšího českého piva, je pro nás splněný sen. Těšíme se, až místní i zahraniční návštěvníky přivítáme na moderní, edukační a zábavné cestě příběhem českého národního pokladu,“ říká Nick Penny, generální ředitel společnosti The Original Experience Company. Ta je držitelem licence od Plzeňského Prazdroje a celou atrakci postavila. Za firmou stojí mezinárodní skupina investorů, v jejímž čele je vedle Nicka Pennyho ještě Robert Neale a Christian Mruck. Doplňují je zhruba dvě desítky investorů z různých oborů, které firma nejmenuje.