Na virtuální akce českého startupu Happenee se připojují lidé z celého světa. Nakopla ho i investice od Ondřeje Fryce
Český startup Happenee dokazuje, že ne všechny pořadatele akcí srazila pandemie na kolena. Pod vedením zakladatele Zdeňka Hesouna vzal nové pořádky jako výzvu a přeorientoval svůj eventový byznys do online prostředí. Happenee se díky tomu podařilo v loňském roce uspořádat v průměru jednu akci denně. Většina z nich probíhala právě ve virtuálním světě a tuzemský startup, který nakopla také loňská investice od Ondřeje Fryce, díky tomu několikanásobně vyrostl.
Na trhu už je startup Happenee sedmým rokem. Zdeněk Hesoun začínal s jednoduchou aplikací pro účastníky korporátních eventů, ve které byly informace o akci, hlasování či možnost předání zpětné vazby. Pak k tomu přidal registrace, check-in, tisknutí jmenovek nebo platební terminály. A následně začal nabízet řešení pro pořádání eventů od A do Z. Když pak přišla pandemie a offline akce ze dne na den skončily, nechtěl Hesoun nabídnout jen běžné videopřenosy přes Zoom nebo Google Meet.
„S příchodem pandemie jsme se začali orientovat na virtuální a hybridní eventy. Zaměřili jsme se na budování komplexní platformy ve 3D prostředí pro podporu celého příběhu události. Jsme konzultanti s vlastní platformou, kterou jsme schopni nasadit na cokoliv. Dbáme na cíle eventu, marketingové kampaně a hledáme cesty, jak dosáhnout nejlepších výsledků,“ vysvětluje šéf Happenee novou strategii, která se vyplatila.
Zaujal tím i Ondřeje Fryce a jeho investiční fond Reflex Capital. Ten do firmy poslal necelých čtyřicet milionů korun a vzal si za to podíl přesahující 21 procent. I díky nové investici, růstu týmu a přidávání nových funkcí se podařilo Happenee v loňském roce utržit přes 33 milionů korun. Meziročně se jedná o růst o zhruba 500 procent, rok předtím totiž firma utržila 5,5 milionu. Startup je prozatím plánovaně ve ztrátě, do černých čísel se plánuje otočit v posledním čtvrtletí letošního roku.
„Happenee byl původně malý offline byznys. Současná kombinace fyzických, virtuálních a hybridních akcí nám ovšem nabízí úplně jiné možnosti,“ říká Hesoun. Pandemie sice jeho projekt skutečně nakopla a přivedla k rychlému růstu, ale k jeho udržení potřebuje nové posily. „Kvůli situaci na trhu práce máme poloviční sales tým oproti plánu, a tak aktuálně míříme na 60 milionů korun,“ dodává zakladatel Happenee. Původně měl v plánu atakovat 100 milionů. Čtyřicetičlenný tým by se každopádně měl zhruba o polovinu zvětšit.
Dalším zásadním krokem v rozvoji firmy má být spuštění nové verze platformy zvané Happenee 2.0. Ta má zvládnout odbavit 30 tisíc účastníků najednou a klientům nabídne více dat i větší množství funkcí pro získání byznysu. Hesoun chce pomoci klientům generovat nové obchodní příležitosti skrze akce zaměřené na B2B segment, tedy události pro partnery a zákazníky klientů Happenee.