Nabídl kolegům možnost investovat do firmy, kde pracují. Zájem mě překvapil, říká Jan Sláma z FaceUpu
Česká platforma pro whistleblowery získala nové finance na další růst od vlastních zaměstnanců. Vybrala tak pět milionů korun.
Když startup potřebuje peníze, typicky míří do banky, k andělským investorům nebo fondům s rizikovým kapitálem. Startup FaceUp.com pod vedením Jana Slámy se ale další nabírání kapitálu rozhodl vyřešit trochu netypicky – peníze totiž do firmy dali sami členové týmu a připojili se k nim dosavadní investoři. Investovali od dvaceti tisíc do 1,5 milionu korun v celkové výši pěti milionů.
FaceUp.com, v Česku fungující pod značkou NNTB (Nenech to být), vstoupilo do povědomí díky své platformě, která staví na digitální schránce důvěry – ta nejdříve primárně pomáhala potírat šikanu na školách, ale později se rozšířila i do firemního prostředí. Využít ji tak mohou whistlebloweři třeba na to, aby uvnitř firmy upozornili na nekalé jednání. Na základě evropské směrnice a její transpozice, kterou již schválila Sněmovna, budou muset brzy mít i české firmy právě takový bezpečný oznamovací kanál, čímž se firmě otevírá další potenciál k růstu na domácím trhu.
Startup, který založil Sláma s Pavlem Ihmem a Davidem Špunarem, již dříve vybral od vzdělávací společnosti Scio a investora Jiřího Hlavenky přes milion dolarů. Loni na podzim začala firma pracovat na přípravě dalšího investičního kola, objížděla konference a podařilo se získat několik desítek potenciálních zájemců ze strany fondů s rizikovým kapitálem.
„Zdálo se, že vybrat plánovaný jeden až dva miliony eur nebude problém. V prosinci jsme pak měli meeting vedení a stávajících investorů a jeden z kolegů z marketingu se Jirky Hlavenky zeptal, do čeho má investovat, když mu na konci měsíce zbyde pár tisíc. Odpověď zněla, že do startupů, ideálně do FaceUpu, protože zhodnocení takové investice může svojí prací ovlivnit,“ popisuje Sláma genezi nápadu. Slovo dalo slovo a Sláma s nápadem na investování uvnitř firmy předstoupil před tým. A nestačil se divit.