Roivenue zvyšuje efektivitu investic do reklamy. Nyní hlásí zisk, nový produkt i miliony od Pale Fire Capital

Pavel Šíma, spoluzakladatel a ředitel Roivenue

Foto: Roivenue

Český startup Roivenue, který vyvíjí produkty zvyšující efektivitu reklamních investic e-shopů, oznámil zásadní novinky. Firma loni poprvé v pětileté historii dosáhla zisku, představila nový produkt a zároveň od investiční skupiny Pale Fire Capital nabrala další miliony korun na podporu zahraniční expanze.

Skupina investorů Jan Barta, Dušan Šenkypl, David Holý a Petr Krajíček do Roivenue vložila peníze v rámci tří menších investičních kol, poprvé startup podpořila již v roce 2018. Kapitál na rozvoj firma zároveň získala od dvou třetin svých zaměstnanců v rámci nabídky akcií, což je stále populárnější nástroj pro motivaci i loajalitu lidí ve firmách. Dohromady tak Roinvenue získalo téměř deset milionů korun.

„Dělali jsme menší kola, protože jsme větší nepotřebovali. Brali jsme si vždy tolik peněz, kolik bylo třeba na další fázi,“ popisuje pro CzechCrunch spoluzakladatel a ředitel Roivenue Pavel Šíma. Jak přiznává, v loňském roce startup v byznysových ukazatelích moc nerostl – loni utržil 15,6 milionu korun, zatímco rok předtím to bylo 13,6 milionu.

„Moc jsme nerostli kvůli covidu, odpadlo nám pár klientů z oblasti módy a cestování, někteří naši klienti navíc chtěli platební prázdniny. Nicméně důležité je, že jsme se poprvé v historii dostali na break-even a udělali 2,2 milionu zisku,“ doplňuje Šíma s tím, že letos už startup výrazně zrychlil tempo růstu a do konce letoška cílí na 25 milionů korun opakujících se ročních tržeb (ARR).

roivenue-team

Tým startupu Roivenue

Foto: Roivenue

Celkový počet klientů Roivenue nezveřejňuje, mezi červnem loňského a letošního roku však došlo k jejich dvojnásobnému nárůstu. Protože se startup zaměřuje zejména na e-shopy, které loni v reakci na pandemii koronaviru zaznamenaly velký nárůst obratů, Šíma jej označuje za jednoho ze sekundárních vítězů covidové krize.

Mezi konkrétní klienty patří z tuzemska například Datart, Vodafone, Kytary.cz, Tescoma, Möbelix nebo Astratex, ze zahraničních jde například o americký EatStreet (konkurent Uber Eats), švédský Meds (ekvivalent české Pilulky) nebo španělský e-shop TropicFeel. Celkem již Roivenue působí na devíti trzích v Evropě a ve Spojených státech, teď plánuje mezinárodní pozici podpořit ještě více.

I díky získaným investicím Roivenue v lednu spustil svůj třetí produkt Connectors, který stahuje data z marketingových platforem jako Google Analytics, Facebook, Twitter či Heureka a Sklik nebo z dalších zahraničních nástrojů. Klienti pak tato data využívají zejména pro reporting a sledování výkonnosti reklam.

„Je to jednoduchý produkt, který nicméně potřebuje skoro každá firma, která investuje nějaké peníze v online marketingu. Takže cílová skupina je obrovská,“ popisuje Šíma s tím, že tento produkt je nabízen e-shopům v základní verzi zdarma. Zároveň Roivenue v květnu po dvou a půl letech vývoje spustil druhou verzi své hlavní platformy Attribution.

„Po stovkách hodin klientského feedbacku a tisícovkách hodin vývoje máme v ruce produkt s globálními parametry, který technologicky překonává i naše konkurenty z Německa, Spojených států a Velké Británie,“ věří si ředitel startupu. Třetím produktem Roivenue je pak Data Integration, jež je mezistupněm mezi dvěma už zmiňovanými nástroji.

„Zatímco konektory data jen stahují, datová integrace je také ukládá a zejména páruje mezi sebou data z webové analytiky a reklamních platforem. Tím pádem má klient na jednom místě jak náklady, tak výnosy z kampaní, a je tak schopný okamžitě vidět návratnost investic každé kampaně,“ doplňuje Šíma.

cc25-hdt

Přečtěte si takéMiliardy pro Rohlík i Productboard. Investice do českých startupů patří mezi největší v regionu

Třiatřicetiletý startupista pak dodává, že s touto produktovou nabídkou je Roivenue jediným na světě, který v jednom řešení zasahuje celou poptávku potřeb marketérů – od sbíraní dat přes jejich konsolidaci až k jejich atribuci. Ještě letos pak startup chce spustit funkci bezplatných trialů a self-onboardingu klientů.

V případě, že si Roivenue do budoucna udrží příznivý růst, podle Šímy v příštím roce plánuje také další investiční kolo. Na něm se už však nebude podílet jeden z původních zakladatelů Jan Hornych, který ještě na začátku roku držel ve firmě čtvrtinový podíl a podle údajů z obchodního rejstříku byl vykoupen ostatními zakladateli.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.