Nákup ovoce i pečiva bez plastů. Billa zavádí znovupoužitelné sáčky, se kterými chce bojovat proti mikrotenu
České supermarkety se už několik let usilovně snaží o eliminaci jednorázových plastových výrobků a především pro nákupní tašky nabízí alternativy, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. Ať už jde o verze papírové, látkové nebo ty z recyklovaných plastů. Nejde však jen o tašky, do kterých zboží dáváme u pokladny. Čím dál více se řeší i tenké sáčky, což začíná vnímat i Billa.
Ačkoliv se nabídka pečiva, ovoce nebo zeleniny v supermarketech zpravidla liší výběrem, kvalitou i cenou, v jedné věci se vesměs shodují. Téměř vždy totiž u regálů s tímto zbožím najdete klasické mikrotenové sáčky, kam se potraviny vkládají. Problém je v tom, že tenké plastové sáčky se zřídkakdy recyklují a druhotně zpracovávají. Zkrátka nemají další využití.
Původem rakouský řetězec Billa proto nově začíná v Česku nabízet takzvané resáčky, které jsou z 80 procent tvořené z recyklovaného plastu a díky své pevnější struktuře jsou určené pro opakované využívání. Proto předpona „re“. Billa je navíc bude umísťovat hned do sekce s ovocem a zeleninou, aby je zákazníci měli na očích a byli tak více motivovaní je využívat namísto těch klasických mikrotenových.
„Věříme, že si resáčky zákazníci oblíbí a pomohou nám tím omezit používání sáčků mikrotenových. Ty se bohužel velmi zřídka recyklují a následně i druhotně zpracovávají, takže dochází ke vzniku zbytného jednorázového plastového odpadu. V prodyšných resáčcích navíc potraviny zůstávají déle čerstvé než v mikrotenu,“ říká manažerka korporátní komunikace v Bille Dana Bratánková.
Billa, která s více než 230 prodejnami patří mezi nejoblíbenějších supermarkety na tuzemském trhu, navíc uvádí, že je prvním řetězcem v Česku, jenž takové sáčky z recyklátu vyrábí. Nelze však ale zapomínat ani na Lidl, který s vlastními ekologickými sáčky pro opakované použití přišel už letos v březnu. S něčím podobným experimentuje i Kaufland, o kterém bylo v nedávné době slyšet hlavně s ohledem na aplikaci K-Scan.