Frusack není jen sáček, ale změna myšlení. Udržitelnost se nemá dělat jen na oko, říká Hana Fořtová v podcastu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

hana-fortova-boxed2

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Hana Fořtová, spoluzakladatelka Frusacku

0Zobrazit komentáře

„Když jsme s Frusackem v roce 2014 začínaly, slovo udržitelnost tehdy ještě rozhodně nebylo číslo jedna,“ vzpomíná v novém díle CzechCrunch Podcastu Hana Fořtová. Se svou spolužačkou Terezou Dvořákovou ale od začátku věděly, kam míří, teď za sebou mají necelý milion prodaných kusů, a hlavně už Frusack není jen znovupoužitelný sáček.

Témata ve společnosti se za poslední roky různě proměňovala, ale důraz na vyšší ochranu životního prostředí a s tím související omezovaní spotřeby plastů se stále více řeší napříč generacemi i průmyslovými odvětvími. A Frusack část této diskuze rozjel před lety i v Česku.

„Bez plastů se určitě neobejdeme, ale problémem je jejich nadměrná spotřeba. V některých případech totiž plasty vůbec nepotřebujeme, zatímco jindy je doopravdy nutné je použít. Je ale vlastně jedno, o jaký materiál jde – s každým se musí zacházet rozumně,“ přemítá v podcastu Hana Fořtová.

Novou epizodu CzechCrunch Podcastu si můžete pustit v přehrávači níže, stejně jako ve všech oblíbených podcastových aplikacích, včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:

O čem dalším byla v podcastu s Hanou Fořtovou řeč?

***

Devětadvacetiletá podnikatelka, která se před šesti lety rozhodla předčasně ukončit studia medicíny, aby se mohla pustit do rozvoje Frusacku naplno, dnes hovoří o svém byznysu jako o větší misi, dalece přesahující znovupoužitelný kompostovatelný sáček, kolem kterého se vše točí.

„Tehdy se nemluvilo o tom, že byl měl někdo třeba opakovaně používat obaly. Byly jsme tehdy pionýry, kteří o tématu začali mluvit, a teď se dostáváme do další fáze, kdy chceme, aby se lidé dívali, jaké produkty kupují a odkud pochází. To, že se něco tváří jakkoliv udržitelně a zeleně, ještě neznamená, že to takové skutečně je,“ říká Fořtová.

Sama nemá hraní si na udržitelnost jen tak na oko ráda ani u firem, které často různé „zelené“ aktivity skrývají například pod své CSR programy, třeba když jedou někam mimo firmu sázet stromy. „Do nedávné doby to stačilo, ale i na straně zákazníků je vidět, že chtějí po firmách něco víc. Udržitelnost by se měla dostat do samotného jádra podnikání,“ říká.

hana-fortova3

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Hana Fořtová, spoluzakladatelka Frusacku

Přestože to může znít jako klišé, Hana Fořtová dnes říká, že Frusack už není jen produkt, ale změna myšlení. „Chtěli jsme zasít o těchto tématech povědomí a hned na začátku se to velmi dobře chytlo,“ usmívá se. Dnes Frusack i svůj přístup k podnikání a fungování rozšiřují do celého světa a mají před sebou americký trh, kde je takřka nekonečný potenciál.

O tom, jak složité bylo znovupoužitelný sáček, který skutečně dokáže zmizet z povrchu zemského, vyvinout, kolik jich dokáží vyrobit, kde všude se prodávají a také jestli je lepší si vzít v obchodě papírovou, nebo igelitovou tašku, hovoří Hana Fořtová v našem podcastu. Najdete ho online jak na Spotify, Apple Podcastech nebo Google Podcastech, tak ve svých oblíbených podcastových aplikacích.