Nasadit Slack nebo Teams je jen začátek. Firmy musí pochopit, jak digitální nástroje používat, říká Jan Řežáb z Time is Ltd.
Spoluzakladatel analytického startupu Socialbakers a nyní také Time is Ltd. Jan Řežáb
Produktivita práce byla za doby nejtěžší pandemie jednou z hlavních obav mnohých zaměstnavatelů, kteří nevěděli, co se stane, když začne celá firma pracovat z domova. Jak ale ukazuje čas, minimálně z pohledu výkonnosti může home office firmám vyhovovat.
Nejen o tomto tématu mluvil na konferenci CzechCrunch Onlajn podnikatel Jan Řežáb, který ve svém startupu Time is Ltd. zkoumá a měří produktivitu ve firmách prostřednictvím dat z kalendářů, schůzek či procesů. Podle třiatřicetiletého Řežába se ukazuje, že v produktivním zvládnutí začátků celé pandemie rozhodovalo i to, zda daná firma už měla alespoň první fáze digitální transformace za sebou.
„Firmy, které měly nějakým způsobem připravené alespoň videokonferenční nástroje, na tom byly výrazně lépe. Těm, co připravené nebyly, trval náběh dva až tři týdny,“ říká Řežáb, který toto dění sledoval u svých klientů „naživo“ díky datům, které jeho startup Time is Ltd. sbírá a vyhodnocuje. Před rokem na něj spolu s kolegou Cyrilem Höschlem získali téměř 80 milionů korun.
***
Na záznam druhé edice konference CzechCrunch Onlajn s Janem Řežábem se můžete podívat zde:
***
Všechny bez rozdílu ale pandemie přinutila pracovat rychleji, a tak firmy prováděly digitální transformaci, o níž tvrdily, že bude trvat půl roku, jen v horizontu několika týdnů. Podle dat Time is Ltd. také lidé často začínali pracovat například o hodinu dříve, nebo celkově pracovali déle, než jak bylo běžné při standardním režimu v kancelářích.
Z dat je také vidět, že například schůzky byly v průměru kratší než před pandemií, zároveň jich ale podle Řežába „bohužel bylo víc a účastnilo se jich více lidí“. Ve výsledku tak firma vůbec nemusela být výkonnější.