Jan Řežáb a Cyril Höschl získali téměř 80 milionů korun na svůj nový startup Time is Ltd.

timeis

Jan Řežáb (vlevo) a Cyril Höschl ze startupu Time is Ltd.

0Zobrazit komentáře

Zakladatel tuzemského analytického startupu Socialbakers Jan Řežáb již několik let místo původní pozice CEO působí ve společnosti jako předseda dozorčí rady a má tak poměrně velké množství volného času na další nové projekty. Téměř rok a půl působil na pozici šéfa pro digitální technologie v čínském Goodbaby, dříve investoval do herní platformy Gamee, kterou vede jeho manželka Božena Řežábová a mezitím v pozadí vcelku nenápadně budoval nový startup.

Tím je firma s názvem Time is Ltd., z níž se postupem času stala analytická platforma, která má především ve větších firmách vést k větší produktivitě a efektivitě. Pro její další rozvoj získal nyní Řežáb spolu s druhým zakladatelem a technickým ředitelem Cyrilem Höschlem investici ve výši 3 milionů eur, v přepočtu tedy necelých 78 milionů korun. Mezi investory se zařadil Mike Chalfen nebo investiční fond Accel, který v minulosti vložil peníze do firem jako Dropbox, Facebook, Slack nebo Spotify.

Peníze by měly sloužit na další vývoj, především pak pochopení nejrůznějších spojitostí v analýze dat z různého softwaru, který společnosti pravidelně používají. V jednoduchosti tak může jakákoliv firma díky propojení svých již existujících nástrojů vidět vizualizaci veškerého stráveného času na schůzkách, komunikaci, plánování a tím lépe pochopit potenciál vyšší produktivity či odhalit zásadní problémy.

timeisltd

Propojit si takto lze například Google Suite, tedy veškeré e-maily nebo kalendář, Office 365 pro dokumenty, Slack pro kompletní interní komunikaci nebo třeba služby jako Zoom a Salesforce. Dle dostupných informací spolupracuje Time is Ltd. s více než 50 společnostmi a institucemi, kterým pomohl analyzovat data od desítek tisíc zaměstnanců a několik miliard zpráv na komunikační platformě Slack. Patří mezi ně například i Česká spořitelna nebo česká platforma pro vyhledávání letenek Kiwi.com.

Dle Řežába přitom firmy mohou řešit naprosto banální problémy, které se ale zejména v obrovských korporacích často ztratí. Například porovnání fyzických meetingů, na které se je nutno přepravovat, s těmi digitálními, které jde naopak uskutečnit kdekoliv na světě. Firmy pak vidí data před sebou a reálně mohou různé zvyky optimalizovat a v průběhu času ušetřit spoustu peněz i lidských kapacit.

time

Nástroj je hodně založený na vizuálních datech

Mezi největšími konkurenty dle českého podnikatele patří služba od Microsoftu s názvem Workplace Analytics, která má ovšem jednu nevýhodu – spolupracuje pouze s dalšími produkty Microsoftu a je tak více uzavřená než podobné startupy.

Cena služeb Time is Ltd. je nastavena na zhruba 200 korun měsíčně za jednoho uživatele ve firmě. V samotném startupu dnes pracuje 10 lidí, po nové investici ovšem Řežáb očekává nábor nových tváří, stejně jako přemístění se do vlastních kanceláří.