Nebudete stále prodávat tým a nápad. Startupy potřebují data, a to brzy, radí manažerka J&T Ventures

Zakladatelům startupů často chybí nadhled, který je pro růst klíčový. Akce z dílny CzechCrunche ukáže, jaké byznysové ukazatele sledovat.

Jiří BlatnýJiří Blatný

zuzana-ondrejovaEvent

Foto: CzechCrunch

Investiční manažerka J&T Ventures Zuzana Ondrejová

0Zobrazit komentáře

Mít status jednorožce nebo alespoň vysokou valuaci – to je cílem každého startupu. Jak k němu může pomoct třeba sledování vhodných byznysových ukazatelů a jak důležité je efektivní řízení nebo schopnost prodat se? Do takových otázek se ponoří další událost o investicích a financích, kterou pořádá CzechCrunch ve spolupráci s J&T Ventures.

Akce Jak na úspěšný exit aneb jaké byznys metriky sledovat se uskuteční 22. září od 18 hodin v kancelářích Appliftingu na pražském Rohanském nábřeží. Tématem bude mimo jiné to, jaký mohou mít byznysové metriky vliv na tvorbu hodnoty startupu.

Řečnicí bude Zuzana Ondrejová, investiční manažerka v J&T Ventures, která má na starosti vyjednávaní nových investic a pomoc s rozvojem portfolio společností. Zkušenosti sbírala například ve firmě Green Horizon Renewables, věnovala se také auditu ve společnosti EY se zaměřením na IT.

Jako investiční manažerka Ondrejová poskytne cenný vhled do toho, jak investoři přemýšlí a jaké mají na startupy požadavky. „Při nabírání investic do navazujících kol už nejde tak o myšlenku, produkt nebo tým. Větší váhu mají právě ony metriky,“ vysvětluje Ondrejová přínos akce pro zájemce.

Sledování konkrétních ukazatelů je podle Ondrejové ideální podchytit už na začátku podnikání, startupy to přitom někdy podceňují: „Řekla bych, že v seed fázi ve většině případů nemají přehled o tom, co sledovat. Projekty, co už zažívají růst, ho naopak mají výborný. Je to tedy lepší neodkládat na pozdější fáze,“ uvádí Ondrejová.

Zakladatelé startupů jsou podle ní někdy do svého produktu ponoření tak hluboko, že mohou ztratit potřebný nadhled. „Ten je přitom v růstové fázi důležitý. Je třeba nedělat vše, ale správně delegovat a prioritizovat práci,“ říká Ondrejová.

Mezi dalšími otázkami, kterými se bude akce zabývat, bude třeba to, jak správně implementovat sledování byznysových metrik do každodenní pracovní rutiny, jak spolu korelují náhoda a sledování metrik či zda je pro exit důležitější efektivní řízení nebo umět se prodat.

Každé dva týdny ukazujeme, co zajímavého se děje nejen v českých startupech.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina