Nejhezčí hotelový interiér má pražský Andaz. Světově uznávanou cenu dostal i díky českým bájím
Dveře pražského hotelu Andaz, který vznikl v bývalém Cukrovarnickém paláci, se otevřely teprve v březnu. Zdařilá rekonstrukce nyní sbírá ceny.
Cukrovarnický palác byl od chvíle svého vzniku dominantou pražského Senovážného náměstí. Solitér s fasádou zdobenou kubisticko-klasicistními prvky byl ale už dlouho zanedbaný a příliš parády nedělal. To změnila nedávná rekonstrukce díky níž se v budově z počátku dvacátého století usídlil pětihvězdičkový hotel Andaz Prague. Ten se zaplnil prvními hosty letos v březnu a o několik měsíců později neušel pozornosti porotců uznávané soutěže SBID International Design Awards. Ti mu udělili cenu za nejlepší interiérový design.
Nejde přitom o jediné ocenění, které zdařilá rekonstrukce Cukrovarnického paláce, za níž stojí společnost UBM Development Czechia, získala. Její práce rezonuje i napříč českou architektonickou obcí, tento týden tak získala první místo v letošním ročníku soutěže Estate Awards.
Soutěž SBID pak ocenila interiér hotelu Andaz Prague, za kterým stojí renomované studio Brime Robbins, založené Garrettem Robbinsem a Marií Brime. Na dvojici se pravidelně obracejí hoteliéři z celého světa, mají tak za sebou realizace interiérů v hotelích, jako je například Hyatt v Madridu, Andaz v Dubaji nebo Intercontinental v Barceloně.
„Projekt Andaz Prague pro nás hodně znamená, při navrhování jsme do něj vložili své srdce. Vášeň a smysl pro komunitu jsme sdíleli s partnery UBM a Hyatt a nyní i s Prahou, Českou republikou a celým světem. Vítězství v soutěži potvrzuje, jak důležité je tvořit něco velmi lidského,“ říkají Garrett Robbins a Maria Brime.
Pro pražský projekt se Robbins a Brime inspirovali českou historií a českými bájemi a pověstmi. Oba v době rekonstrukce zavítali do Prahy, aby mohli nasát její atmosféru. Zaujal je především punc mysteriózna, kterým jsou opředené některé příběhy z pražských ulic. V prostorách hotelu se tak objevuje Golem, kněžna Libuše nebo Bruncvík.
Legenda o hrdinovi, díky němuž máme v českém znaku lva, byla pro interiérový design nejnosnější. Objevují se v něm plastiky lvů a mečů na chodbách nebo krásné dřevěné intarzie lva a rytíře, které zdobí panel u výtahu a také jeho vnitřek. Bruncvík inspiroval také kolekci zařízení části pokojů.
„Andaz Prague zdůrazňuje vliv vyprávění příběhů na naše životy, ať pocházíte odkudkoliv. Nesmírně nás bavilo hledat způsoby, jak sdělovat příběhy o Praze a České republice, ale také vytváření momentů k pozastavení a opětovnému spojení s něčím uvnitř, o čem někteří ani nevěděli, že tam je,“ dodává kreativní dvojice.