Nejslavnější Youtuber přichází kvůli blokování reklam každý rok o miliony dolarů
Youtube před několika dny představil svou novou službu Youtube Red. Ta se má stát nepřímým konkurentem internetových televizí jako například Netflix a Amazon Prime. Podstatou novinky však zůstává existující video obsah Youtubu. Uživatelé, kteří zaplatí 9,99 dolarů měsíčně se ale na rozdíl od ostatních zbaví reklamy, s tím, že příští rok by také měl vzniknout exkluzivní obsah pouze pro Youtube Red.
Miliony lidí po celém světě ale reklamy obchází po svém velmi jednoduchým nástrojem. PewDiePie, nejslavnější Youtuber současnosti, udělal mezi svými fanoušky průzkum, který zjistil, že 40% jeho diváků používá nástroje pro blokování reklamy.Pro Švédskou internetovou celebritu jde tak zcela logicky o 40% ztrátu jeho příjmů. Podle jeho vyjádření se navíc tento podíl každým rokem zvyšuje, jelikož v jeho začátcích si reklamu blokovalo údajně pouze 15-20% fanoušků, informuje TechInsider.
PewDiePie vydělal za loňský rok okolo 7,4 milionů dolarů. A ačkoliv jde o velmi slušný výdělek, jednoduchou matematikou můžeme spočítat, že nebýt adblockerů, vydělal by asi o 5 miliony více. Jeho výdělek by tak činil zhruba 12,5 milionu dolarů.
“Osobně mi používání adbloku u mých videí nevadí. Reklamy jsou otravné. A nejsem tady od toho, abych si stěžoval. Ale pro menší kanály může být toto číslo devastující” uvedl PewDiePie, vlastním jménem Felix Kjellberg.
Podle jeho dalšího vyjádření je vznik placeného Youtube Red přímým důsledkem devastujícího blokování reklam.
foto: reprofoto Youtube