Není čas, komunikaci se zákazníky musí firmy automatizovat. Český startup na to získává miliony od Hlavenky a spol.
S nastupujícími generacemi se mění obecné požadavky zákazníků, kteří dříve preferovali osobní kontakt, nyní však dávají přednost komunikaci na dálku a zároveň chtějí být „in charge“, tedy mít možnost všechno vyřídit sám a hned. Alespoň takový je posun podle Matouše Kučery, spoluzakladatele startupu Amio, jenž se na právě tuto komunikaci zaměřuje a získal miliony korun od investorů.
Celkem 390 tisíc eur, tedy 9,5 milionu korun, v rámci pre-seed kola do Amia vkládá litevský Business Angel Fund a několik andělských investorů včetně známého Jiřího Hlavenky. Připojují se tak k akcelerátoru Startup Wise Guys, jež startup – za kterým kromě Kučery stojí Jan Donátek – podpořil už dříve.
„Se zakladateli Amia se znám už řadu let a sleduju jejich profesní a podnikatelskou dráhu. Vnímám, že jsou velmi pracovití, neústupní, chytří a vytrvale si jdou za cílem. Vnímám je tedy jako kvalitní podnikatele, což je vždy velmi důležité a je to dobrá propozice pro investici,“ popisuje pro CzechCrunch podnikatel a andělský investor Jiří Hlavenka.
„Obor, ve kterém působí, má evidentní potenciál, byť na něm samozřejmě existuje hodně hráčů. Rozhodně nejsou sami, ale tak tomu u sexy oborů logicky je. Prokázali, že umějí prodávat a že jsou schopní prodávat i korporacím ze západo- a severoevropských trhů, tedy do bohaté a lukrativní části světa. Věřím tedy v jejich úspěch, a proto jsem investoval,“ doplňuje Hlavenka.
Na dotaz, kam má získaný kapitál firmu posunout, Kučera odpovídá relativně „nudně“. „Možná to bude znít neoriginálně, ale k růstu. Něco přes polovinu dáváme do prodeje a expanze po Evropě, zbytek do produktu. Tento rok nás čekají dva další produkty, čímž obsáhneme všechny kanály zákaznické podpory,“ popisuje pro CzechCrunch spoluzakladatel Amia, mezi jehož klienty patří i velcí hráči jako Datart, Moneta, DPD či Generali.
Amio se podle Kučery zaměřuje hlavně na zákazníka, automatizace komunikace tak musí poskytovat vyšší přidanou hodnotu takovým způsobem, aby ji chtěl využít i příště. Hlavním cílem nástroje je odstranit čekání na zodpovězení dotazu, automatické vyřešení problému nebo navigace na takzvanou self-service.
„Mohlo by se zdát, že se zaměřujeme na úsporu nákladů, ta je ale pro firmy, které nás využívají, až jako třešnička na dortu,“ popisuje Kučera. Ten se s druhým spoluzakladatelem startupu Janem Donátkem zdá již od dětství, společně v Aši prošli základní i střední školou, v Praze pak také elektrotechnikou na ČVUT. Oba přitom dlouhodobě pracovali na mnoha projektech, startup Amio je však první společný.