Nespresso přináší do Česka nový kávovar a kapsle. Připravíte z nich espresso i překapávanou kávu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

nespresso-vertuo0

Foto: Nespresso

Nespresso Vertuo umí připravit kávu různých velikostí

0Zobrazit komentáře

Zapnete stroj, vložíte do něj hliníkovou kapsli a během pár desítek sekund už se v hrnku zrcadlí třeba lahodné espresso. Takový způsob přípravy kávy dnes již zajišťuje mnoho výrobců, ale průkopníkem mezi nimi je společnost Nespresso, která teď do České republiky a na Slovensko přináší nový systém. Jmenuje se Vertuo a jeho specializací je příprava oblíbeného nápoje ve vícero velikostech, včetně těch největších.

Systém Vertuo není na trhu žádnou novinkou. Nespresso s ním dle svého vyjádření dlouhodobě boduje v mnoha zemích Severní Ameriky, Evropy a Asie, a tak s ním nyní přichází i k nám. Nespresso totiž tvrdí, že téměř 80 procent konzumentů v Česku preferuje větší šálek kávy, když den začíná s nápojem o objemu více než 180 mililitrů. A právě na to je systém Vertuo v čele s novým kávovarem i kapslemi stavěný.

„Zavedením systému Vertuo rozšiřujeme možnosti přípravy kávy v domácnosti. Nabízíme větší kávy, u nichž nijak neslevujeme z chuti nebo výjimečné kvality, jež od každého šálku Nespresso očekáváte. Milovníci kávy tak budou moci objevovat kávy různých velikostí od espressa (40 ml) po karafu (535 ml) ve stylu překapávané kávy, která je jako stvořená pro sdílení kávových momentů,“ říká Pavla Marková, coffee ambasadorka společnosti Nespresso.

nespresso-vertuo2

Foto: Nespresso

Nespresso Vertuo umí připravit i karafu ve stylu překapávané kávy

Také v systému Vertuo sází Nespresso na tradiční hliníkové kapsle, které však mají trochu jiný tvar, než jsme dosud byli zvyklí v tuzemsku potkávat. Jednotlivé kapsle mají jinou velikost s ohledem na to, jak velký objem kávy chcete připravit, přičemž samotný kávovar požadovaný objem rozpozná díky čárovému kódu na jejich obalu. Vždy tak stačí stlačit jedno tlačítko a kávovar si sám upraví parametry louhování.

Kávovar Vertuo Next, který bude v České republice i na Slovensku k dostání, umí připravit kávy pěti různých velikostí. Od klasického espressa (40 ml) či jeho dvojité dávky se můžete dostat přes Gran Lungo (150 ml) a Mug (230 ml) až po Carafe Pour-Over Style (535 ml), tedy karafu ve stylu překapávané kávy. Nespresso přitom bude k jednotlivým formám přípravy nabízet několik druhů kapslí, celkem třiatřicet.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Zatímco kávovar Vertuo Next, jehož cena začíná na 3 990 korunách, bude k dostání také u vybraných maloobchodních partnerů Nespressa, samotné kapsle bude švýcarská firma nabízet výhradně prostřednictvím svých distribučních kanálů, tedy kamenných obchodů a e-shopu. Nedávno ostatně Nespresso ukončilo spolupráci s online supermarketem Rohlik.cz, kde své kapsle několik měsíců nabízelo, ale nakonec se rozhodlo zůstat u vlastního exkluzivního prodeje.

Nespresso se snaží u svých produktů dál dbát na ochranu planety, a tak samotné kávovary dodává v recyklovatelném balení vyrobeném z 95 procent z recyklovaného materiálu, který obsahuje recyklovaný papír a kompostovatelnou kartonáž z kukuřičného a bramborového škrobu. Navíc dbá na recyklaci hliníkových kapslí. I ty již začala vyrábět z většiny z recyklovaného hliníku, čímž se snaží uzavřít cirkulární okruh. Cena samotných kapslí Vertuo bude o několik korun dražší než u stávajících kapslí.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Pomocí internetového bankovnictví podepíšete smlouvy i dokumenty. Další revoluční krok, hlásí BankID o nové službě

Peter BrejčákPeter Brejčák

bankidemoji

Foto: ČBA/CzechCrunch

Bankovní identita je jedním z největších digitalizačních projektů v Česku

1Zobrazit komentáře

Bankovní identita, projekt několika tuzemských finančních domů, který umožňuje ověřování totožnosti lidí online přes internetové bankovnictví, představila novou digitální službu. Pod názvem BankID Sign lidem umožní vytvoření zaručeného podpisu smlouvy nebo dokumentu ve formátu PDF.

BankID Sign tak bude garantovat totožnost osoby pomocí identifikace prostřednictvím bankovní identity. I když podobné služby na tuzemském trhu nabízí několik hráčů, žádná všeobecně používaná forma digitálního podpisu rozšířená není a společnost Bankovní identita očekává, že se to teď změní.

„Zaručený podpis BankID Sign je vedle bankovní identity další revoluční krok, který výrazně přispěje k celkové digitalizaci Česka. Náš zaručený podpis bude uživatel moci využívat v naprosté většině případů, kdy se podpisuje. Podpis smlouvy pomocí Sign zabere jen několik sekund,“ uvedl na tiskové konferenci Marek Růžička, výkonný ředitel Bankovní identity.

„V tuto chvíli v České republice všeobecně používaná forma digitálního podpisu chybí. To, co se dnes používá, je způsob ‚prostého podpisu‘, kdy dokumenty podepisujete zadáním kódu doručeného na mobilní telefon. Jenže druhá strana nemá jistotu, kdo skutečně dokument podepsal. BankID Sign ověří klienta prostřednictvím bankovní identity, což je jednoznačná identifikace. Navíc klient nepotřebuje žádný kvalifikovaný certifikát,“ doplnil předseda představenstva Jan Blažek.

BankID Sign bude dostupné zdarma

Nová služba bude dostupná zdarma všem uživatelům, kteří mají bankovní identitu. Ti přitom nemusí vlastnit elektronický podpis ani jiné prostředky. BankID bude i nadále sloužit k prokázání totožnosti, BankID Sign pak slouží k projevu vůle neboli srozumění osoby s určitým dokumentem.

Podle tvůrců je služba Sign využitelná v naprosté většině případů, kdy je vyžadován podpis. Validuje všechny podpisy v PDF včetně těch, které nebyly vytvořené přes BankID. Dokument je podepisován pomocí certifikátu klienta a přidává kvalifikovanou pečeť BankID, což poskytuje důvěryhodné záznamy o podepisovaných transakcích – pokud by klient záznam o svém podpisu popíral, bude opačnou skutečnost sám muset dokazovat.

Ověřování totožnosti klientů pomocí bankovní identity aktuálně nabízí šestice bank, do konce roku by se měly přidat další čtyři. Služba Sign je aktuálně připravena na testování, první s ním začne Česká spořitelna ještě v září. Do konce října by pak měla být služba dostupná u všech bank, které jsou do bankovní identity zapojené.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Samotná společnost Bankovní identita vznikla v loňském září, od začátku letošního roku následně vstoupila v platnost novela zákona umožňující poskytování služby ověřování totožnosti pomocí internetového bankovnictví. Akcionáři společnosti jsou Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Equa Bank, Fio banka, Komerční banka, mBank, Raiffeisenbank a UniCredit Bank.

Už při vzniku služby experti o BankID mluvili jako o největším digitalizačním projektu tuzemského bankovnictví v historii, který se má stát běžnou součástí online života lidí. Službu má už dnes aktivovanou 4,2 milionu klientů bank a alespoň jednou ji využilo více než 500 tisíc lidí, kteří se díky ní mohou elektronicky prokázat například při používání online služeb státu třeba na Portálu občana a v dalších institucích.

Od začátku roku byla k dispozici možnost ověřovat svou identitu online zejména na portálech státní správy, o několik měsíců později se začaly přidávat také soukromé společnosti. Těch je aktuálně přes třicet, patří mezi ně například Generali Česká pojišťovna, Sazka, Mall Pay, Hypo na míru nebo Deloitte Advisory. Na připojení se aktuálně připravuje například ČEZ, Zonky nebo Wood & Company.