Z Rohlíku odchází značka Nespresso. Český online supermarket představí vlastní kávové kapsle

nespresso-ethiopia

Foto: Nespresso

Kávová kapsle Nespresso

Někdo si potrpí na šálek výběrové kávy, kterou mu připraví barista v oblíbené kavárně. Jiní si hrají třeba s filtrovanou kávou. A oblíbená je také blesková příprava lahodného nápoje díky kapslím, které vložíte do stroje a bez větších příprav můžete takřka okamžitě usrkávat své espresso. Etalonem mezi kávovými kapslemi je společnost Nespresso, která letos v Česku začala testovat prodej svých kapslí mimo vlastní obchody. Experiment však nakonec nemá dlouhého trvání.

Koncem loňského roku Nespresso oznámilo, že startuje pilotní spolupráci s největším tuzemským online supermarketem Rohlik.cz. Ten začal exkluzivně prodávat jeho kávové kapsle a zákazníci si tak mohli v Česku vůbec poprvé koupit kapsle značky Nespresso mimo její oficiální butiky či e-shop. Po půl roce si ale nyní firma vyhodnotila, že se vrátí opět k výhradně vlastnímu prodeji.

„Společnost Nespresso vyhodnotila šestiměsíční pilotní projekt s Rohlik.cz a rozhodla se odstoupit od spolupráce k 31. 8. 2021,“ potvrzuje pro CzechCrunch Andrea Petrová, marketingová manažerka Nespressa, s tím, že se firma bude soustředit na vlastní kanály. K nim aktuálně patří e-shop, mobilní aplikace, deset kamenných obchodů a také služba objednávání prostřednictvím zákaznické linky.

Exkluzivní spolupráce končí i přesto, že se kávovým kapslím Nespresso na Rohlíku dařilo. „Centrála značky Nespresso se rozhodla nadále prodávat kávové kapsle jen přes své butiky. Přestože naše vzájemná spolupráce byla úspěšná, aktuální prodejní strategie společnosti Nestlé nám v ní nedovoluje pokračovat,“ doplňuje pro CzechCrunch Denisa Morgensteinová, tisková mluvčí Rohlik.cz.

Přesná prodejní čísla ohledně kapslí Nespresso v Rohlíku prozrazovat nechtějí, i podle konkurenčního online supermarketu Košík.cz však prodeje kávových kapslí rostou v rámci celého Česka dlouhodobě, přičemž v posledních letech se jednalo o růst dvouciferný. Pomohla k němu i koronavirová pandemie, kdy byli lidé více zavření doma, a tak si často pro přípravu kávy pořizovali právě také kapslové kávovary.

V nabídce Rohlíku nebyly pouze kapsle od Nespressa. Alternativní kapsle do těchto kávovarů od L’Or, Starbucks, Jacobs či Davidoff chce ale online supermarket Tomáše Čupra, který s ním nedávno expandoval do Německa, doplnit také o vlastní kapsle své privátní značky. „Už v první polovině října nabídneme vlastní kapsle pod naší zákazníky oblíbenou značkou Bez kompromisu,“ prozrazuje pro CzechCrunch mluvčí Rohlíku.

Kávové kapsle od Rohlíku mají přinést kávu praženou lokálně v malých dávkách a také by měly být stoprocentně biologicky rozložitelné a kompostovatelné i v domácích podmínkách. To je ostatně aktuálně velké téma i pro Nespresso, které své kapsle vyrábí z hliníku a velmi dbá na recyklační proces. Některé kapsle už vyrábí i z recyklovaného hliníku, přičemž výhodou jejich nákupu na Rohlíku byla skutečnost, že použité šly odevzdat kurýrovi k recyklaci.

miners-4

Přečtěte si takéPražská kavárna The Miners vyrábí plně kompostovatelné Nespresso kapsle. Výběrovou kávu chce přinést všem

V Praze aktuálně Nespresso testuje systém sběru použitých hliníkových kapslí ze šedých kontejnerů na kovové obaly, jinak ale musí zákazníci přímo do jeho obchodů, případně odevzdat použité kapsle kurýrovi, který přiveze objednávku z e-shopu. S online supermarkety už Nespresso v prodeji kapslí spolupracovat nebude, nadále ale bude u svých retailových partnerů nabízet své kávovary jako dosud.

Oblibu kávových kapslí potvrzuje i Košík.cz. „Jen na Košíku v současnosti nabízíme přes sto druhů různých balení kávových kapslí značek jako L’Or, Starbucks nebo Costa Coffee. Za poslední rok u nás celá kategorie kávových kapslí takřka zdvojnásobila své prodeje,“ říká pro CzechCrunch Jan Škrabánek, šéf marketingu firmy.

 „Je však třeba podotknout, že s rostoucími prodeji také roste počet zákazníků, kteří řeší vznikající ekologickou zátěž. Proto nabízíme například kompostovatelné kapsle a zároveň brzy představíme projekt, který by měl celou problematiku řešit výrazně komplexněji,“ dodává Škrabánek.

Ondřej Holzman

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.

Šéfredaktor CzechCrunche. Baví ho objevovat zajímavé příběhy a dělit se o ně se světem. Když nepíše nebo není na Twitteru, staví LEGO.