New York, Miami nebo Buffalo. Slovenský nástroj pro komunikaci měst s jejich obyvateli dobývá USA
Cílem Simplicity je spolupráce se všemi městy USA nad půl milionu obyvatel. Po získání těch menších v Silicon Valley se zaměřil na metropole.
Zakladatelé Simplicity Andrej Krúpa a Juraj Gago
Když před rokem startup Simplicity oznamoval investici 180 milionů korun, jeho aplikaci pro komunikaci samospráv s občany využívalo několik desítek měst, většinou na domovském slovenském trhu. Cílem bylo začít dobývat Spojené státy, a to se ve velkém stylu daří, hlásí nyní zakladatelé Juraj Gago a Andrej Krúpa. Simplicity začaly oficiálně využívat velké americké metropole New York, Miami či Buffalo a další mají přibývat.
„Partnerství se Simplicity přinese Newyorčanům a návštěvníkům aplikaci, v níž najdou úplně všechno, co k životu ve městě potřebují. New York je hlavním městem inovací a společně se Simplicity spojíme naše město jako nikdy předtím,“ uvedl starosta New Yorku Eric Adams ve výzvě k obyvatelům, aby si bezplatnou aplikaci stáhli.
„Naší misí od začátku bylo zjednodušit život lidí ve městech, aplikace Simplicity je vlastně městem v mobilu, kde jejich obyvatelé najdou všechno, co potřebují,“ popisuje Andrej Krúpa a vyjmenovává funkce aplikace jako zasílání novinek o akcích ve městě a jeho okolí či upozornění, kdy se čistí cesty nebo kdy mají lidé vynést smetí. Starostové mohou realizovat rychlé průzkumy veřejného mínění, získávat zpětnou vazbu a upozorňovat na dezinformace.
Novinkou je pak integrace plateb, kdy například Newyorčané mohou přímo v aplikaci zaplatit pokutu za parkování nebo městské daně. Do budoucna by uživatelé měli mít možnost získat také slevy a benefity v lokálních provozovnách, což také zjednoduší placení a podávání žádostí.
„Pro naši komunitu je nesmírně důležité mít přístup ke konzistentním, aktuálním a ověřeným informacím. Spojení se Simplicity je významné, přináší úplně nový způsob, jak můžeme my, starostové, komunikovat s obyvateli. Pokud jsou města orgány státní správy, které jsou lidem nejblíže, pak je Simplicity platforma, která je lidem nejblíže,“ komentuje starosta Miami Francis Suarez.
Z českého pohledu se aplikace Simplicity do velké míry podobá tuzemskému Munipolisu, původně Mobilnímu rozhlasu, který využívá přes dva tisíce samospráv. Po investici v desítkách milionů korun od investiční skupiny Pale Fire Capital firma zakladatele Ondřeje Švrčeka rozběhla expanzi do Německa.
Simplicity vzniklo před třemi lety, v roce 2020 získalo první investici jeden milion eur, na kterou loni navázalo dalším kolem ve výši 8,5 milionu eur (180 milionů korun) od investorů ze Spojených států, Evropy i Izraele. Zajímavostí je, že do aplikace investovala i známá jména z hiphopového světa Jam Russell Simmons, Run DMC či DJ Dnice. Následně se startup pustil do expanze za oceánem.