Nike řadí český Footshop mezi nejlepší prodejce jeho tenisek. Udělá mu reklamu po celém světě
Footshop je jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která se objevuje v teniskové aplikaci SNKRS od Nike.
Před deseti lety považoval za úspěch naskladnění dvou set krabic tenisek do místnosti o rozměrech dětského pokoje, dnes své milníky měří na úrovni spoluprací s těmi největšími prodejci sportovních a streetwearových doplňků. A teď se Footshopu podařilo spojit s opravdu tou nejvyšší ligou. Český obchod si totiž vybrala společnost Nike, která ho coby jedinou firmu ze střední a východní Evropy zařadila do své komunitní aplikace. Pro Footshop může jít o důležitý krok k ještě větší expanzi.
Exkluzivní spolupráce nejsou pro tuzemského prodejce streetwearového oblečení, tenisek a doplňků ničím výjimečným. Ostatně se stačí podívat na to, co firma pod taktovkou zakladatele Petera Hajdučka vymyslela například s německým Adidasem, nizozemským progresivním brandem Filling Pieces nebo americkými teniskami KangaROOS, do kterých vměstnala motivy Prahy.
Footshop totiž věří, že právě kreativní kolaborace na teniskách mu umožní cílit na nová publika, která po netradičních designech prahnou. Nyní firma, která si před několika měsíci prošla – jak pro CzechCrunch detailně popsal sám její šéf – složitou, avšak již zažehnanou krizí oznámila další spolupráci, jež může být pro globální růst Footshopu možná vůbec nejzásadnější. Podala si ruce s Nike.
Jako jediná streetwearová firma ze střední a východní Evropy se objevila v jeho aplikaci SNKRS, která je určená především pro vášnivé sběratele tenisek z celého světa. Ve středobodu jejího fungování stojí takzvané raffles, respektive tomboly o exkluzivní a mnohdy silně limitované modely tenisek. A třešničkou na dortu je speciální videoprofil, který Footshop ve SNKRS má.