Noční spánek i odpolední šlofíček. Obojí vám zlepší kvalitní povlečení, říkají u české značky Lejaan

Během čtyř let vybudovali v Lejaan z neznámé značky český lovebrand. Nyní cílí na obrat 100 milionů korun ročně.

Marta PlecitáMarta Plecitá

„Zákazníky bereme jako externí tým, a to nám pomáhá vyrábět povlečení, které opravdu chtějí. Minimalistické a v luxusní kvalitě,“ říká ředitel firmy Lejaan Petr Novák. Ten byl hostem nového dílu podcastu BrandStories, který vzniká ve spolupráci CzechCrunche a vybraných společností. Můžete si ho pustit již nyní na Spotify, v Apple Podcasts, na Youtube nebo v přehrávači výše. 

Petr Novák se k Lejaanu přidal jako marketingový konzultant, pomáhal zakladatelům s definicí cílové skupiny a marketingovou strategií. Po čase mu bylo nabídnuto vedení firmy. Přechod k řízení celé společnosti pro něj představoval obrovskou výzvu: „Jedna věc je dělat marketing, aby se to lidem líbilo a generovalo obrat, a druhá věc je řídit celou firmu, včetně výroby,“ říká Novák. V Lejaanu se musel naučit mnoho o textilním průmyslu a specifikách českého trhu, což popisuje jako „tobogán“.

Lejaan se orientuje na prémiové segmenty zákazníků, přičemž klade důraz na estetiku, nadčasový design a kvalitní materiály. Tento přístup si ale podle Nováka vyžádal jasnou strategii: „Naším cílem je zaujmout přibližně 14 procent domácností, tedy ty, kteří ocení minimalistický styl a jsou ochotni investovat do kvality.“ Tento pečlivý výběr segmentu má vliv na celý produktový proces – od návrhu přes výběr materiálů až po komunikaci, která neprodává jen produkt, ale také příběh a hodnoty značky.

Lejaan se snaží být v těsném kontaktu se zákazníky, které považuje za partnery v rozvoji produktů. Firma pravidelně oslovuje své nejvěrnější zákazníky, aby nové produkty testovali a poskytovali zpětnou vazbu. „Když pošleme vybraným zákazníkům nový produkt s dotazníkem, většinou odpoví všichni a se zájmem,“ popisuje Novák. Tento vztah se zákazníky umožňuje Lejaanu lépe pochopit jejich potřeby a očekávání, což podle Nováka zvyšuje loajalitu a pomáhá udržet firmu ve správném směru.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jak se firma chystá na expanzi do Německa a dalších evropských zemí.
  • Jak plánují kombinaci digitální a tradiční marketingové podpory.
  • Které kvalitní materiály se stále ještě vyrábějí v Česku a pro které už se musí jen do zahraničí.

Nový díl BrandStories si můžete pustit na Spotify, v Apple Podcasts, na Youtube nebo v přehrávači výše.

 

CC Native

Partnerem článku je Lejaan