Notino posiluje Jonáš Čumrik alias Johny Machette. Českou online parfumerii má přiblížit mladé generaci

Zaměřit se na lepší marketing v online světě a oslovit tím mladší generace chce Notino, které si na to najalo zkušeného influencera v důchodu.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

jonas-cumrik

Foto: Notino

Jonáš Čumrik nastupuje do Notina

0Zobrazit komentáře

Největší internetový obchod s parfémy a kosmetikou v Evropě je z Česka. Jmenuje se Notino, vybudoval ho Michal Zámec a předloni prodal zboží za 18 miliard korun. Loňské výsledky zatím neprozrazuje, ale je jasné, že se v růstu ideálně nebude chtít zastavit. Proto do firmy nastupuje Jonáš Čumrik, třicetiletý odborník na marketing na sociálních sítích, který je známý také pod pseudonymem Johny Machette. Do Notina přichází na nově vytvořenou pozici Strategy & Idea Director, z níž se bude snažit přiblížit parfémy a další zboží od Notina mladé generaci spotřebitelů včetně Generace Z a mileniálů, což jsou zejména současní dvacátníci až třicátníci.

„Cíl je vcelku jasný. Vybudovat brand, jenž bude pozitivně vnímán generací, kterou spousta firem přehlíží. Vždyť jen v České republice více než 79 procent značek nemá žádnou strategii pro Gen Z. Chci, aby můj tým potřeby mladé generace vnímal, věnoval jim pozornost a nebral je na lehkou váhu,“ říká Jonáš Čumrik. Notino dnes působí na sedmadvaceti evropských trzích, kde provozuje šestadvacet prodejen, ale silné je především v online světě. Ročně prodá přes 100 milionů produktů a podle svých údajů oslovuje přes 24 milionů zákazníků po celé Evropě. Nově chce ještě více zacílit na mladší generace, a to třeba prostřednictvím otevření účtu na TikToku či zapojováním influencerů.

Právě těmto oblastem se dlouhodobě věnuje Čumrik, který na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy vede vlastní předmět zaměřený na marketing napojený na influencery. V posledních deseti letech nejprve na internetu budoval osobní brand spojený s pseudonymem Johny Machette, spolupracoval s firmami jako O2, Coca-Cola či Procter & Gamble a naposledy působil v agentuře katz83 Tomáše Jirsy, v níž se věnoval především aktivitám pro T-Mobile. Novinkou v Notinu pro něj je, že nebude jen samostatnou jednotkou, ale jeho úkolem bude vybudovat celý tým pro rozvoj online komunikace.

„Jonáš je člověk, který se na věci dívá nevšedním pohledem. Srší novými nápady a jeho síla je v oblastech, ve kterých máme ještě jako firma co dohánět,“ říká Radek Ondrášik, marketingový ředitel Notina. Jelikož firma za poslední rok výrazně navýšila nabídku svého sortimentu, v němž je přes 100 tisíc produktů od dvou a půl tisíce značek, a plánuje dál růst, potřebuje také lépe pracovat s objevitelností a vyhledatelností produktů a jejich prezentací v online světě. Zároveň se Notino snaží pomáhat zákazníkům vybírat tu správnou kosmetiku, která jim bude vyhovovat, což je směr, který zaujal Jonáše Čumrika.

„Snažit se co nejvíce zjednodušit život zákazníkům, zaměřit se na segment zdraví, podporovat wellbeing a chovat se zodpovědně byla slova, která se mnou rezonovala. Jedná se o oblasti, které osobně považuji za důležité a jsem rád, že se na jejich rozvoji mohu podílet,“ dodává Čumrik, který se s nadsázkou označuje za „influencera v důchodu“. Přestože na svůj kanál na YouTube už prakticky nepřispívá, má na něm přes 230 tisíc odběratelů a jeho hit Se zbláznim přes 21 milionů zhlédnutí. Aktuálně je aktivní zejména na Instagramu, kde má jako @johnymachette přes 174 tisíc sledujících.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym