Nová aplikace slibuje doručení léků do hodiny. Investoval do ní ředitel strategie Zásilkovny

Aplikace Kuc Kuc spolupracuje se 79 lékárnami po celé republice, chce se zaměřit na doručování do měst a obcí, kde kamenné pobočky chybí.

Peter BrejčákPeter Brejčák

kuckuc-robin-kazik-pavel-roderInsider

Foto: Kuc Kuc

Robin Kazík a Pavel Röder, zakladatelé aplikace Kuc Kuc

0Zobrazit komentáře

Ve městech a obcích bez lékárny v současnosti žije přes 2,8 milionu lidí, tedy více než čtvrtina obyvatel Česka. Takové jsou výpočty podnikatelské dvojice Robina Kazíka a Pavla Rödera, kteří z tohoto důvodu v polovině března spustili novou aplikaci Kuc Kuc, s níž chtějí nejen tuto cílovou skupinu obsloužit. Vizi věří také investor, který rozvoj firmy podpořil desítkami milionů korun.

Kuc Kuc spolupracuje s 79 lékárnami na celém území Česka a její tvůrci slibují, že zákazníci aplikace v krajských městech obdrží objednávky zpravidla během šedesáti minut. V dalších městech a obcích pak nejpozději následující den. Cena dopravy v úvodní fázi spuštění služby je 29 korun.

„Služba Kuc Kuc ušetří zákazníkům nejen čas a peníze za cestu do lékárny, ale rozšíří jim i dostupnost léků a dalších farmaceutických přípravků. S využitím aplikace, která umožňuje pracovat s profily zákazníků i jejich rodinných příslušníků, se chceme co nejvíce přiblížit osobnímu přístupu jako v kamenných lékárnách,“ popisuje ředitel pro produkt Pavel Röder, jenž zároveň pracuje jako ředitel inovací ve společnosti Omnicom Media Group. Působil i jako supervizor marketingových projektů ve Škodovce či ředitel digitální komunikace v McCann Worldgroup Prague. Mezi lety 2011 a 2017 řídil i startupové projekty v Kanadě a Singapuru.

Příprava lékárny v mobilu – jak aplikaci její tvůrci označují – začala na podzim roku 2019, přičemž zahájení provozu si vyžádalo více než tři roky. „Delší dobu zabrala technologická příprava projektu, budování obchodní sítě a vyřešení legislativních podmínek, které jsou na regulovaném farmaceutickém trhu nezbytné,“ vysvětluje finanční ředitel Robin Kazík. Lékárenství pro něj přitom není nový obor – stojí totiž za značkou Annabis se zaměřením na přírodní kosmetiku, potravinové doplňky a další produkty z konopí, které prodává ve čtyřiceti zemích světa.

Investice v desítkách milionů korun

V průběhu letoška chtějí provozovatelé Kuc Kuc získat 75 tisíc zákazníků a propojit aplikaci s výhodami umělé inteligence. V nejbližších měsících chystají doplnění služby o data z nositelné elektroniky, jako jsou chytré hodinky nebo prsteny, využitelné v oblasti prevence, poradenství a notifikací v případě zdravotních rizik. V plánu je také rozšíření služby na zahraniční trhy.

Zakladatelům bude na této cestě pomáhat také investor, který do startupu podle vyjádření pro CzechCrunch vložil blíže nespecifikované desítky milionů korun. „Valuace činí sto milionů korun, počítáme s tím, že do zaměstnaneckého motivačního programu ESOP alokujeme deset procent. V současné době vestujeme pro devatenáct zaměstnanců čtyři procenta. Dalších sedm procent z čistého zisku jsme odsouhlasili na dobročinné účely,“ doplňují zakladatelé Kuc Kuc podrobnosti o investičním kole.

Pro firmu jde o první externí investici, dřívější vývoj financovali zakladatelé z vlastních zdrojů. Kdo je nyní novým investorem, nechtěli komentovat. Dle oficiálních dat ve společnosti Rychle do domu, jež Kuc Kuc provozuje a oficiálně byla založena v roce 2019, drží Kazík a Röder shodně 41,5 procenta. Zbylých 17 procent pak od loňského listopadu připadá firmě Smart Perspecitve, kde je jediným vlastníkem Adnan Drnda, ředitel strategie logistické skupiny Packeta, pod kterou patří Zásilkovna. CzechCrunch ho oslovil s žádostí o vyjádření, svou investici ale nechtěl ani Drnda veřejně komentovat.

„Vzhledem k objemu trhu, potenciálu růstu a krátké návratnosti investic se poměrně rychle podařilo shromáždit prostředky v řádu desítek milionů korun, což je v domácích podmínkách nadstandardní objem,“ popisuje Kazík. „Jsme přesvědčeni, že zdraví je pro každého to nejdůležitější, a když se k němu budeme chovat zodpovědně, prodloužíme tím délku a zejména kvalitu našich životů,“ doplňuje Röder vizi firmy.

Na online lékárenském trhu působí několik větších hráčů. Nejstarším z nich je Lékárna.cz, výraznými konkurenty jsou také Benu, Dr. Max či Pilulka.cz, s jejímiž akciemi se také obchoduje na parketu Start pražské burzy. Všechny ale fungují spíš jako klasické lékárny, přes internet přitom nelze prodávat léky na předpis. Kuc Kuc se chce odlišit zejména expresním doručením.

„Vstup jakéhokoliv subjektu na trh nekomentujeme. V době covidu jsme spustili expresní doručení lékárenského sortimentu v několika městech Česka. A po testu ukončili. Trh fast commerce v tomto oboru neexistuje,“ říká pro CzechCrunch Martin Kasa, spoluzakladatel Pilulka.cz.