Nová studie dokazuje, že počasí může zvýšit proklikovost newsletteru až o 50%
Internet je plný nástrojů, návodů a case studies, které detailně rozpitvávají všechny faktory, které ovlivňují úspěšnost e-mailového marketingu. Ten dlouhodobě zažívá velký úspěch a patří mezi nejoblíbenější nástroje přímého prodeje.
Správné načasování, vhodný produkt nebo skvělý copywriting samozřejmě patří mezi stěžejní okolnosti. Jak ale ukázala studie platformy MailForce, která prováděla šetření na celkem 37 milionech odeslaných e-mailů, tak i počasí hraje velmi důležitou roli.
Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy MailForce uvádí:
“Z našeho zjištění vyplývá, že dobré vs. špatné počasí má až třetinový vliv na míru otevření newsletteru dle jeho zaměření. V případě prokliku se podepisuje více jak padesáti procenty a míra konverze může stoupnout až na hranici 85%,”
Míra otevření kampaní zaměřených na letní zboží a služby jako jsou například bazény, campingové vybavení nebo nápoje se v případě dobrého počasí zvýšila z 19% na 57%. Míra prokliku se zvedla z 6% na 21%. V horkém počasí kampaně spojené s kosmetikou zaznamenaly míru otevření na úrovni 45%, zatímco ve dnech s chladným počasím pouze 20%.
Při špatném počasí si naopak velmi dobře vedou kampaně zaměřené na dovolenou, kdy se míra prokliku zvedne na 41%. Téma dopravy, automobilů a servisních služeb je dalším odvětvím, které těží z nepříznivého počasí. Prokliky z takto zaměřených kampaní zaznamenaly nárůst 32%. Zajímavostí je, že roste také zájem o nemovitosti. V případě hezkého počasí stoupne míra prokliku až na 18%, oproti 6%.
Výsledky studie tak jednoznačně ukázaly, že je velmi důležité zaměřit se i na obsah a sdělení e-mailingové kampaně na základě počasí. Lidé chtějí pohlcující zážitek vzhledem k tomu, co se kolem nich děje. Proto zkuste při plánování vašeho příštího newsletteru nezapomenout na to, jestli venku prší nebo svítí slunce. Vyplatí se vám to.
Foto: Inveo