Obávaný MobileGeddon od Googlu, který radikálně zahýbe s vyhledáváním, je venku
Je to tady. Nový a mezi provozovateli webů obávaný algoritmus od Googlu, dnes míří do ostrého provozu. Proč obávaný? Mobilegeddon, jak se této novince přezdívá, totiž upřednostňuje weby upravené pro mobilní telefony a ve výsledcích vyhledávání je posouvá na lepší pozice.
Stránky, které přizpůsobené pro mobily nejsou, pak naopak zaznamenají radikální propad, což je samozřejmě věc, která znatelně poškodí byznys spoustě provozovatelů webových projektů, kteří na tom s mobilní přistupností zrovna moc dobře nejsou.
Pojďme si tuhle novinku shrnout bodově:
- zvýhodnění webů upravených pro mobilní telefony a jejich posun ve vyhledávání – velké čitelné texty, jednoduchá navigace, responsivní design apod.
- narozdíl od předchozích Google algoritmů typu Panda nebo Penguin, se nový algoritmus soutředí pouze na mobily. V případě desktopů nebo tabletů, není tedy alespoň prozatím aktivní.
- otestovat, zda je váš web mobile-friendly můžete zde.
- algoritmus má být radikálnější než Google Panda a Penguin a mohl by zásadně postihnout až 11% výsledků vyhledávání.
- algoritmus funguje real-time
- aktivní od dnešního dne – 21. dubna
foto: dullhunk/Flickr