Obsah je král, a ten Google neměl. Proto po třech letech pohřbil herní službu Stadia, jíž tak věřil
Všechny peníze za pořízené hry budou hráčům navráceny. Stejně tak jako suma, za kterou si pořídili hardware přes Google Store.
Bylo to velké ohlášení, které mělo Google naplno dostat do herního světa. Jak už to ale u ambiciózních projektů někdy bývá, přehnaná očekávání vedou ke konci. To se nyní děje u gamingové streamovací služby Stadia, která po třech letech končí. A hlavním důvodem není ani tak selhání technologie, na které funguje, nýbrž nedostatek her, které by hráči mohli hrát. A samozřejmě i cena, jež od začátku nedávala příliš velký smysl.
V době, kdy každým rokem vzniká plejáda zajímavých her s vysokými technickými nároky, se platforma Google Stadia jevila jako chytré řešení. Představa, že nepotřebujete vysoce výkonný počítač nebo konzoli, protože ty nejlepší herní tituly zvládnete streamovat na dálku přes jakékoliv zařízení s operačním systémem Android, potažmo Google Chrome nebo Chromecast Ultra, byla zajímavá. Ale…
Aby něco takového mohlo v praxi mezi uživateli fungovat, byl zapotřebí přísun áčkových her – a to se příliš nedělo. I když Google zpočátku lákal například na Baldur’s Gate 3, Doom Ethernal, Humankind nebo Assassin’s Creed: Valhalla (a také Cyberpunk 2077), postupem času nabídku her příliš nerozšiřoval. Když se teď podíváte do výčtu podporovaných titulů, hardcorovější hráče tam nic moc nepřesvědčí.
O možném konci Stadie se tak s ohledem na upadající nabídku her spekulovalo již delší dobu. Podpořeno to bylo i skutečností, že Google před časem ukončil vývoj vlastních herních titulů, což spustilo odchod některých velkých jmen z týmu Stadie ke konkurenci. Například Jade Raymondová, která pracovala na sériích Assassin’s Creed či Watch Dogs, přešla na obdobnou vývojářskou pozici do Sony.