Od digitálních stravenek a benefitů až k záchraně planety. Přes nenápadnou českou firmu tečou miliardy
V Benefit Plus před lety zažehli digitální revoluci, která zbavila Česko papírových stravenek. Dnes dál inovují nejen zaměstnanecké benefity.
Všemožné firemní benefity, digitální stravenky, aplikace pro zvyšování štěstí zaměstnanců, cestovní kancelář a také zachycování oxidu uhličitého spojené s modernizací zemědělství. Václav Kurel vybudoval během necelých dvaceti let ze své nenápadné společnosti Benefit Management velkou skupinu, přes níž se každý rok točí miliardy korun nejen v benefitech pro zaměstnance. Ty se navíc v průběhu let staly hybnou silou pro další, ještě ambicióznější projekty. „Do inovací a nových projektů každoročně investujeme nejméně polovinu našeho zisku,“ říká Ondřej Tyl, ředitel Benefit Plus, části firmy, která se věnuje zaměstnaneckým benefitům.
Třiačtyřicetiletý Ondřej Tyl je v pražské firmě s krátkým přerušením od roku 2006. Počínání Václava Kurela tak sledoval skoro od začátku, a když se před rokem vybíral nový výkonný ředitel Benefit Plus, padla volba právě na něj. Dosavadní CEO Václav Kurel se totiž po téměř dvou dekádách ve světě benefitů vydal na misi spojenou se záchranou planety. Dál však zůstává jediným vlastníkem firmy, která v Česku úspěšně bojuje se zahraniční stravenkovou konkurencí.
Dnes už jsou zaměstnanci zvyklí, že si své stravenky nemusí nosit na papírových kuponech po kapsách nebo peněženkách, ale mají je digitalizované na platebních kartách nebo rovnou v mobilních telefonech. Ještě před několika lety však bylo něco jiného než papírová stravenková (na které se i kvůli jejich formě obvykle nevracelo) takřka nepředstavitelné. „Vyrostli jsme na firemních benefitech a před sedmi lety jsme si řekli, že už bylo dost placení papírky v restauracích. Tak jsme přišli s digitální stravenkou na platební kartě,“ vzpomíná Ondřej Tyl.
Zažehnutí stravenkové revoluce
Digitální revoluci ve stravenkách se v Benefit Plus rozhodli odpálit v roce 2013, v Česku tedy zhruba dva roky před všemi ostatními. „Vzpomínám si, jak náš majitel přišel v létě do zasedačky a oznámil, že zbavíme Česko papírových stravenek. Tehdy to byla skutečně revoluční myšlenka. V celé Evropě existovaly stravenky na platební kartě jen v jedné zemi,“ říká Ondřej Tyl, který u všeho byl jako country manažer pro Českou republiku.
Dnes už řídí Benefit Plus v Česku i na Slovensku a první rok ve funkci sledoval, jak jen ve stravenkách od Benefit Plus zhruba 100 tisíc zaměstnanců po celé zemi utratilo už přes miliardu korun. Abychom však pochopili celou šíři podnikání skupiny, je třeba se podívat na všechny projekty pod hlavičkou skupiny Benefit Management, které letos mají vygenerovat v obratu přes tři miliardy korun. V něm jsou započítány i transakce přes stravenky či útraty za benefity. Právě ty stále představují hlavní nohu skupiny.
Benefit Plus je od začátku stavěl digitálně, aby umožnil zaměstnancům co největší svobodu ve výběru benefitů a současně minimalizoval firmám administrativu s nimi spojenou. Už tehdy tím podle Tyla celý sektor inovoval, protože se v té době zaměstnancům i na využití různých volnočasových benefitů rozdávaly hlavně papírové poukazy.
V Benefitu nasadili všechny aktivity od sportovního a kulturního vyžití přes cestování až po osobní rozvoj či různé zdravotnické služby do takzvané online cafeterie, jak se říká místu, kde si mohou zaměstnanci vybírat z široké nabídky benefitů. „Název cafeterie tehdy skoro nikomu nic neříkal a vzpomínám si na vtipné okamžiky, když jsme po telefonu vysvětlovali zákazníkům, že jim nenabízíme firemní kantýnu,“ usmívá se Tyl.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.