Olomoučtí učitelé vytvořili dětský vizuální slovník pro výuku cizího jazyka od raného věku

Filip HouskaFilip Houska

kreativnislovnik_x1
0Zobrazit komentáře

Není ničím neobvyklým, že učení cizích jazyků funguje nejlépe v dětských letech. Mozek dítěte je totiž v tomto období nejvíce adaptivní a rychle absorbuje nové znalosti. To si uvědomuje i Tomáš Bednář a Suzannah Gearing, dvojice učitelů z Olomouce, se svým týmem, kteří představují zajímavý výukový materiál Vocabulary Maps (v české verzi Kreativní slovník) s důrazem na kreativní a netradiční pojetí.

Vocabulary Maps jsou vizuální pomůckou pro výuku anglického, španělského a německého jazyka, která má dětem (a nejen jim) pomoci k efektivnějšímu zapamatování jednotlivých slov a slovních spojení. Reaguje tak na situaci na českém trhu, kde se stále objevuje mnoho výukových materiálů, které jsou pasivně a pro děti často nezajímavě sestaveny.

bobobox_1_1000px

Přečtěte si takéBrněnský Bobobox stojící za výtvarnou krabicí pro děti chystá nové varianty a změny předplatnéhoBrněnský Bobobox stojící za výtvarnou krabicí pro děti chystá nové varianty a změny předplatného

Jádrem produktu je sešit, kde lze najít přes 100 různých myšlenkových map, které obsahují okolo 2 tisíc slovních cvičení a ukázek ve větách. Ty jsou vytvořeny tak, aby dítěti dávaly co největší smysl a mohlo si je kontextově představit. K tomu slouží obrázky konkrétních slov, respektive slovních spojení, které jsou pro dítě atraktivním a hravým prvkem.

Vocabulary Maps

Vztahy mezi slovy jsou pro lepší představivost spojeny čárami.

Zábavnější učení díky doplňujícím pomůckám

Pracovní sešit není jediným výukovým produktem, který tým olomouckých učitelů a kreativců nabízí. Vytváří například i slepé mapy pro zkoušení gramatiky nebo speciální kartičky, takzvané flashcards, jež graficky vyobrazují dané spojení. Hodit se tedy mohou nejen za školní lavice.

Vocabulary Maps sází na sílu crowdfundingu

Tento – podle slov tvůrců – inovativní produkt, si chce najít finanční zázemí na jedné z největších crowdfundingových platforem, Kickstarteru. Tam žádají veřejnost o sumu v minimální hodnotě čtvrt milionu korun (10 tisíc dolarů), ke které jim chybí (do tohoto momentu) ještě necelá polovina. Veškerý výukový sortiment je v rámci kampaně nabízen za levnější ceny.

Na popularitě tohoto startupu jistou měrou přispívá i vítězství v soutěži podnikatelských záměrů T-Mobile Rozjezdy pro Olomoucký kraj, odkud si Vocabulary Maps mimo jiné odnesly 50tisícovou odměnu.