Online dárcovství stále roste, hlásí platforma Darujme.cz. Loni pomohla téměř 800 organizacím získat 232 milionů korun

Zdeněk Mihalco, výkonný ředitel Nadace Via stojící za platformou Darujme.cz
Největší platforma pro online darování Darujme.cz, za kterou stojí Nadace Via, umožňuje organizacím a obcím získávat dary už více než deset let. Chuť k internetovému dárcovství přitom pořád roste a podepisuje se to i na číslech. Za loňský rok platforma pomohla 789 aktivním organizacím získat dary v celkové hodnotě 232 milionů korun od téměř 155 tisíc dárců.
„I přesto, že je současná doba plná zvratů a nejistot, online dárcovství stále roste,“ popisuje manažerka rozvoje Darujme.cz Adéla Vojáčková s tím, že celkový objem darů na platformě od jejího vzniku přesáhl hranici 500 milionů korun. „Velmi si vážíme toho, že přibývá dárců i organizací, které platformu využívají,“ doplňuje Vojáčková.
Během loňska lidé přes Darujme.cz uskutečnili celkem 395 tisíc transakcí a poslali o 81 procent více prostředků než v roce 2019, kdy na dobročinné účely putovalo 128 milionů korun. Tři čtvrtiny darů přitom loni tvořily jednorázové příspěvky. Dárci nejčastěji přispívali částkou 500 korun, pravidelní dárci organizacím posílali v průměru 262 korun.
V roce 2020 téměř 155 tisíc dárců podpořilo přes 2 600 projektů a 460 dárcovských výzev na pomoc všem, kteří se ocitli v těžké životní situaci. Dary putovaly také na rozvoj kultury a komunit, přispěly k ochraně životního prostředí i ke zmírnění dopadů pandemie.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsMezi organizace, kterým lidé přispívali nejvíce, patřila Armáda spásy, Česká společnost ornitologická, Člověk v tísni, Greenpeace, Charita Česká republika, Charita Valašské Meziříčí, Klub svobodných matek, Lékaři bez hranic, Milion Chvilek a Nadace Via. V současnosti Darujme.cz používá 789 organizací, institucí, obcí, měst a desítky firem, které pomáhají tam, kde je potřeba.
Největší objem darů platforma již tradičně zaznamenala koncem roku v listopadu a v prosinci. Oproti loňsku čísla výrazněji narostla také v březnu a v dubnu, což bylo způsobeno primárně vlnou solidarity, která se zvedla v první fázi pandemie. Své o tom ví i další české dobročinné platformy Donio, která chce naučit Čechy pomáhat pravidelně, a Znesnáze, která během prvního týdne provozu v příspěvcích vybrala přes 650 tisíc korun.