Papež František s pohonem budoucnosti. Po Dacii se jeho novým papamobilem stává vodíková specialitka od Toyoty
Papeže Františka můžeme označit za progresivního papeže, který se snaží s moderními technologiemi propojovat i tak zkostnatělou instituci, jakou je katolická církev, a sám jít v tom ohledu tím nejlepším příkladem. Svědčí to tom i jeho nový papamobil, který je poháněn technologií vodíkových článků.
Papež František je osobou, která je neustále zahrnována impozantními dary, mnohdy ryze světského charakteru, které mohou občas působit poněkud nepatřičně. Například představa Svatého otce prohánějícího se Vatikánem na motocyklu Harley-Davidson, který obdržel v roce 2013, je poněkud úsměvná. To samé platí i o vozu, který obdržel od Lamborghini.
Byť by byl papamobil vycházející z luxusního modelu Huracán velmi stylovou záležitostí, papež František se jej raději rozhodl věnovat na dobročinné účely, stejně jako zmíněný motocykl. Jak je o Svatém otci známo, preferuje spíše asketický způsob života, a proto dal v minulém roce před Lamborghini přednost Dacii Duster, tedy jednomu z nejdostupnějších SUV modelů na evropském trhu.
Ani ne po roce však hlava římskokatolické církve svůj vozový park opět obměňuje. Namísto askeze nyní zvolil nejmodernější technologii. Poznávací značka SCV1 označující vatikánský papamobil byla umístěna na Toyotu Mirai poháněnou vodíkovým pohonem. Stejně jako v případě Dusteru i Toyota upravila vůz tak, aby co možná nejlépe odpovídal Františkovým potřebám.
Mezi ně patří především nutnost být vidět. To znamená, že zadní část 5,1 metru dlouhého sedanu přišla o vrchní část se střechou, kterou nahradila minimálně prosklená trubková konstrukce sahající do výšky 2,7 metru. Díky ní se může papež ve voze pohodlně postavit a posílat zdravice všem v okolí. Dobře jej bude vidět i v momentě, kdy se posadí na speciální bíle čalouněné sedadlo, a to i za šera díky nainstalovanému osvětlení.