Papež František s pohonem budoucnosti. Po Dacii se jeho novým papamobilem stává vodíková specialitka od Toyoty

papamobil-1

Foto: Toyota

Papamobil z vodíkové Toyoty Mirai

0Zobrazit komentáře

Papeže Františka můžeme označit za progresivního papeže, který se snaží s moderními technologiemi propojovat i tak zkostnatělou instituci, jakou je katolická církev, a sám jít v tom ohledu tím nejlepším příkladem. Svědčí to tom i jeho nový papamobil, který je poháněn technologií vodíkových článků.

Papež František je osobou, která je neustále zahrnována impozantními dary, mnohdy ryze světského charakteru, které mohou občas působit poněkud nepatřičně. Například představa Svatého otce prohánějícího se Vatikánem na motocyklu Harley-Davidson, který obdržel v roce 2013, je poněkud úsměvná. To samé platí i o vozu, který obdržel od Lamborghini.

Byť by byl papamobil vycházející z luxusního modelu Huracán velmi stylovou záležitostí, papež František se jej raději rozhodl věnovat na dobročinné účely, stejně jako zmíněný motocykl. Jak je o Svatém otci známo, preferuje spíše asketický způsob života, a proto dal v minulém roce před Lamborghini přednost Dacii Duster, tedy jednomu z nejdostupnějších SUV modelů na evropském trhu.

a-hydrogen-popemobile-for-his-holiness-pope-francis-1-min

Foto: Toyota

Trubková konstrukce zaručí dobrou viditelnost Svatého otce

Ani ne po roce však hlava římskokatolické církve svůj vozový park opět obměňuje. Namísto askeze nyní zvolil nejmodernější technologii. Poznávací značka SCV1 označující vatikánský papamobil byla umístěna na Toyotu Mirai poháněnou vodíkovým pohonem. Stejně jako v případě Dusteru i Toyota upravila vůz tak, aby co možná nejlépe odpovídal Františkovým potřebám.

Mezi ně patří především nutnost být vidět. To znamená, že zadní část 5,1 metru dlouhého sedanu přišla o vrchní část se střechou, kterou nahradila minimálně prosklená trubková konstrukce sahající do výšky 2,7 metru. Díky ní se může papež ve voze pohodlně postavit a posílat zdravice všem v okolí. Dobře jej bude vidět i v momentě, kdy se posadí na speciální bíle čalouněné sedadlo, a to i za šera díky nainstalovanému osvětlení.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Spolu s moderní technologií vodíku jde ruku v ruce také udržitelnost. A přesně ta je důvodem, proč papež František v minulém roce během své návštěvy Japonska přijal tento dar od Toyoty. V minulosti totiž několikrát vybízel k větší ohleduplnosti vůči životnímu prostředí a ve jménu svých kázání chce také jít tím nejlepším příkladem.

Palivové články jsou schopny na jedno natankování odvézt papeže až 500 kilometrů daleko a přitom produkovat jako jedinou odpadní látku vodu. Existují celkem dva exempláře tohoto unikátního automobilu, přičemž jeden z nich nyní papež přijal ve svém sídle ve Vatikánu. Jak je na tom tento miniaturní městský stát s vodíkovou infrastrukturou, je ovšem otázkou.

a-hydrogen-popemobile-for-his-holiness-pope-francis-10-min

Foto: Toyota

Papež František přebírá svůj nový papamobil

Mirai se stává dalším dílkem skládačky, pomocí které chce František změnit tvář celé katolické církve a více ji přiblížit světu 21. století. Kromě udržitelnosti patří k dalším aktuálním tématům, kterým se papež František věnuje, také problematika umělé inteligence. Před jejím nebezpečím varuje pravidelně a v poměrně nedávné době se také spojil s Microsoftem či IBM, s nimiž definoval principy tzv. etické umělé inteligence.

Zda to bude stačit na to, aby se papežovi podařilo rozšířit počty stoupenců křesťanské víry, kterých je v dnešní době okolo 2,1 miliardy, je těžké odhadovat. Nicméně Františkovo vystupování budí pozornost po celém světě a jeho otevřený přístup k některým citlivým tématům dává jasně najevo, že katolická církev se mění a chce být vírou i pro nové generace.

a-hydrogen-popemobile-for-his-holiness-pope-francis-13-min

Foto: Toyota

Díky osvětlení bude papež dobře viditelný za jakýchkoliv podmínek

a-hydrogen-popemobile-for-his-holiness-pope-francis-6-min

Foto: Toyota

Prostor pro papeže má jen minimální míru prosklení

V Singapuru udělají z uzemněných Airbusů A380 restaurace s typickou palubní stravou. Za 30 minut bylo vyprodáno

Filip HouskaFilip Houska

singapore

Foto: Singapore Airlines

Palubní strava, která v době pandemie láká

0Zobrazit komentáře

Stravování v letadle je vždy něčím zvláštním, možná až výjimečným. Málokdo však jídlo servírované na palubě ve výšce jedenácti tisíc metrů nad zemí bere jako ryze kulinářský zážitek – zpravidla se totiž jedná o nutné zahnání hladu nebo narušení jinak monotónního, nekončícího sezení. Pandemie ovšem mění mnohé a jak ukazují singapurské aerolinky, o palubní stravu je zájem, i když se dá zajít kamkoliv jinam.

Letecký průmysl je jednou z několika hlavních oblastí, kterou koronavirová krize zasáhla opravdu tvrdě. Vzhledem k chaotickým opatřením lidé nelétají a flotily aerolinek jen staticky odpočívají v hangárech a na ranvejích. V důsledku toho se nevydělávají peníze, díky čemuž dochází k propouštění bez pozitivních vyhlídek na to, kdy by se situace mohla dostat do normálu. Globálně se očekávají ztráty přes 300 miliard dolarů.

Pro letecké společnosti tak nejde o vůbec dobré období, na druhou stranu mají alespoň více prostoru zapojovat své kreativní týmy k vymýšlení nových nápadů, jak krizi přečkat. A ideálně vydělat nějaké peníze navíc. S poměrně netradičním zážitkem před pár dny přišly singapurské aerolinky, které některá ze svých letadel stojících na letišti Changi Airport promění na dočasné restaurace.

singapore-airlines-6

Foto: Singapore Airlines

Airbus A380-800 v barvách singapurských aerolinek

Kdyby ale šlo o klasické restaurace tak, jak je známe. Uvnitř dvou Airbusů typu A380, největších dopravních komerčních letadel na světě, totiž chce nabídnout typickou leteckou stravou, která má oproti běžným pokrmům pochopitelně svá omezení. Nehledě na to, že pro strávníky zprostředkuje autentický zážitek, během něhož jim bude personál servírovat jídlo na malých táccích určených pro malé, sklápěcí stolečky.

Jak ale píše agentura Bloomberg, o stravování v letadle byl možná až nevídaný zájem. Poté, co Singapore Airlines spustily rezervace „sedadel“, uběhlo sotva jen 30 minut, než bylo kompletně vyprodáno. Lidem tak prakticky nevadilo, že nepoletí, ale představa, že budou sedět v letadle i v takto temných časech pro leteckou dopravu, zkrátka stačila na to, aby kabinu zaplnili.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Aby byl tento zážitek ještě pestřejší, aerolinky Singapuru nabídnou rovnou čtyři druhy menu, které by se za normální situace lišily tím, kde cestující sedí. V nejvyšší třídě stojí menu 474 dolarů, pasažéři v byznysu pak zaplatí 236 dolarů, ve třídě premium economy stojí pokrm zhruba 71 dolarů a lidem z economy bude jídlo nabízeno za v přepočtu 39 dolarů. Ti, kteří nechtějí platit penězi, mohou využít i nalétané míle (frequent-flyer).

Vzhledem k velkému zájmu rozšířily singapurské aerolinky nabídku z původního víkendu (24. a 25. října) i na víkend následující, přičemž přidají možnost zarezervování večeře na všechny tyto čtyři dny. Zároveň nejde o jedinou takovou iniciativu, prostřednictvím které chtějí bojovat s nepřízní osudu. Výhledově chtějí lidem doručovat jídlo přímo do jejich domovů, a to včetně instrukcí a playlistu, jak si zprostředkovat celkový onboardingový zážitek.

HyperFocal: 0

Foto: Singapore Airlines

Jídlo na linkách singapurských aerolinek může vypadat lépe než v restauracích