Paříž má Michaela Jordana, Liverpool dostane LeBrona Jamese. Slavný basketbalista pronikne i do fotbalu

Filip HouskaFilip Houska

lebron-lfc-uno

Foto: Finn/Unsplash / Nike

LeBron James si oblíbil i liverpoolský fotbal

0Zobrazit komentáře

Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.

Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Jako první se mrkneme za LeBronem Jamesem

Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.


PSG má Jordana, Liverpool dostane Jamese

Když se pařížský fotbalový velkoklub v roce 2018 dohodl se značkou Air Jordan (spadající pod Nike), že budou jeho hráči nosit dresy s logem siluety vyskakujícího basketbalisty Michaela Jordana, šlo o poněkud paradoxní krok, a to i přes to, že je dnes značka Jordan spíše lifestylovou záležitostí. Něco podobného teď může čekat i fotbalový Liverpool, akorát s jinou basketbalovou ikonou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak potvrzuje předseda klubu Liverpool F.C. Tom Werner, slavný basketbalista LeBron James, který hájí barvy losangeleských Lakers, má spolu s Nike začít více spolupracovat právě s liverpoolským mančaftem. Výsledkem bude sedm až osm produktů, které mají „propojovat basketbal s fotbalem“. Je dost možné, že půjde také o hlavní dresy fotbalistů. A evidentně má jít o reakci právě na značku Michaela Jordana.

Liverpool má s Nike ostatně smlouvu na dresy a další vybavení, jelikož před dvěma lety ukončil spolupráci se značkou New Balance. LeBron James je naopak velkým fanouškem fotbalového Liverpoolu, a dokonce v něm má i byznysový zájem přes skupinu Fenway Sports Group, jež v Liverpoolu drží podíl dvě procenta. Jak ale nová kolekce bude vypadat, zatím těžko soudit.


– Bulletin 

? Taylor Swift boduje s devět let starým albem: Nová verze devět let starého alba Red od Taylor Swift se dostala mezi nejúspěšnější nahrávky roku. Vznikla přitom jako snaha zpěvačky překonat jeden z velkých problémů hudebního průmyslu.

?‍♂️ Na Netflix zamíří noví Strážci vesmíru: „Morfujeme!“ Legendární Strážci vesmíru se vrátí na televizní obrazovky – Netflix totiž chystá jejich velký reboot, který přinese nové příběhy a pořádnou dávku nostalgie.

? Nová deska Adele překonala veledílo od Drakea: Adele se svým novým albem 30 boří rekordy i v zámoří. Podle MRC prodala mezi 19. a 22. listopadem ve Spojených státech přes 660 tisíc ekvivalentů fyzických alb. Drake s deskou Certified Lover Boy dal „jen“ 613 tisíc.

?️ Konec Ester&Josefiny: Z dua Ester&Josefina se díky vtipným hláškám z partnerských vztahů stal fenomén českého internetu, nyní ale jedna kapitola končí. Dvojice se rozchází a takzvanou Terapii sdílením povede jen herečka Ester Geislerová. A patrně v ještě větším tempu.


– Streaming culture ?

Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.

***

Table for One – Flipp Dinero

Příjemné překvapení si pro fanoušky new schoolu připravil brooklynský umělec Flipp Dinero, který ohlásil návrat s krátkým „ípíčkem“ Table for One. Výběrem skladeb prosakuje odlehčený rap doplněný o citlivé beaty, které mi v některých ohledech naprosto sedí do starých boxerských filmů s Rockym. Za mě vede track On Me.

***

Trockstar Season2 – Ydizzy

Ydizzy není v našem rybníčku nijak známý, ale ve svém domovském Tokiu to diktuje velmi přesně. A co mě na něm baví fakt hodně – kombinuje japonský, lehce ukřičený rap s rockovými tóny. Cítím z něj tu správnou „nahněvanost“ na svět a jeho nové album to dokonale předává dál. Za mě doporučuji obzvlášť tracky Amadeus a JEt.


– Sneakers window ?

Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.

***

Footshop x Vasky Urban Hiking

Zlínská obuvnická firma Vasky se před nedávnem spojila s Footshopem, aby jejich návrhářské týmy společně představily dva nové modely zimní obuvi. Přichází s přídomkem Urban Hiking, což evokuje, že nepůjde o běžné tenisky do města, nýbrž odolné „pohorky“, které v něčem vzdáleně připomínají legendární Timberlandy. Jedná se navíc o velmi limitovanou edici a vznikly při příležitosti desátého výročí Footshopu na trhu.

vasky-uno

Foto: Footshop

Nové boty ve spolupráci Vasek a Footshopu


– Cestou tramvají ?

Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.

***

Logdán – DMS

Slovenští střelci Separ a Dame si opět trefně zarýmovali, tentokrát k situaci, která na Slovensku panuje. V tracku Logdán kritizují aktuální lockdown, který u našich sousedů probíhá, a díky chytlavému beatu je to vlastně skvěle poslouchatelná skladba. „Chcel by si isť von, ale môžeš ísť domov.“ A samozřejmě lákají na příchod nové desky.

***

Zakladatelé startupu Stories a jejich velký příběh

Filip Doušek, Vojta Roček a Peter Fedoročko je trojice zakladatelů, kteří se rozhodli v roce 2016 změnit svět datové analytiky. Založili startup Stories, který z nepřehledných dat tvořil příběhy, díky nimž firmy mohly dělat lepší rozhodnutí. Jejich řešení bylo natolik unikátní, že je krátce po vzniku koupil americký gigant Workday, a v CzechCrunch Podcastu se ohlížíme za jejich opravdu rychlou startupovou jízdou i jednáním o velkém prodeji, mluvíme o výzvách a krizích, kterým museli čelit, a také o tom, jak jejich úspěšný příběh končí a co budou dělat dál.


– My fashion story ?

Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.

***

Everlane

everlane-uno

Foto: Everlane

Mikina od Everlane

Americký Everlane je snad první značkou, kterou jsem kdy zaregistroval, když jsem se začal zajímat o udržitelněji vyráběné oblečení. Na ekologickém přístupu si velmi zakládá, a jak sama uvádí, snaží se vybírat pouze ověřené továrny, jež mají etický přístup ke svým zaměstnancům. Je pak na lidech, zda jim to věří, ale podobně jako Applu věřím, že nezneužívá má data, věřím Everlane v tom, že jeho oblečení je opravdu eco-friendly.

V sortimentu Everlane je široká škála různých druhů oblečení, své jméno si ale vybudovala hlavně na základních stylech triček, mikin, tepláků a tak podobně. Zkrátka basics. Baví mě na tom i minimalistické pojetí, který se rozpíná napříč celou nabídkou. A především téměř neviditelný branding, což je trend, který mě u moderní módy fakt baví. Pokud hledáte jednoduché a udržitelné kousky, Everlane nemusí být špatnou volbou.


Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!

Taylor Swift ovládla žebříčky s devět let starým albem. Ukazuje, jak bojovat s temnou stránkou hudebního průmyslu

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

Taylor Swift

0Zobrazit komentáře

Hudební svět za poslední dny ovládly dvě zpěvačky. Britská Adele se svým vysoce očekávaným albem a Taylor Swift se svou… devět let starou deskou Red. Americká hudebnice se na vrchol nejposlouchanějších alb dostala s opětovně nahraným dílem, se kterým bojuje proti jednomu z nejbizarnějších aspektů hudebního průmyslu. Díky Red (Taylor’s Version) jí konečně patří hudba, kterou vytvořila.

Přelomová byla pro Taylor Swift už původní verze desky Red v roce 2012. Nejen, že jako první v její diskografii ovládla žebříčky popularity ve Spojených státech i mimo ně, ale dostalo se jí také označení za dospělé dílo a jedno z nejlepších hudebních alb minulé dekády. Uznání ani zájem nepolevuje ani o devět let později. Red (Taylor’s Version) totiž vystřelilo na vrchol amerického žebříčku Billboard 200.

Spolu s tím dosáhlo na druhý nejúspěšnější debut roku s ekvivalentem 605 tisíc prodaných kusů (skutečně se tolik kopií neprodalo – číslo vychází i z počtu přehrání na streamovacích službách). Prozatím měla více jen novinka Certified Lover Boy od kanadského rappera Drakea. O prvenství nicméně bude bojovat také Adele, která už dosáhla na skutečně nejprodávanější album roku v USA.

Vydání desky od Taylor Swift ale není jen o číslech. Původní Red patřilo mezi šest desek, které umělkyně mezi lety 2006 a 2017 nahrála v rámci smlouvy s nahrávací společností Big Machine. Jelikož ji Swift podepisovala v začátcích své kariéry, vzdala se v ní práv na takzvané masters neboli originální nahrávky, z nichž se následně vytváří kopie k distribuci. Hudba, kterou (spolu s dalšími) napsala a nahrála, jí jednoduše legálně nepatřila.

taylor-swift-snl-live

Reprofoto: YouTube/Saturday Night Live

Taylor Swift desetiminutovou All Too Well nedávno představila v pořadu SNL

Jakmile smlouva s Big Machine v roce 2018 vyprchala, zpěvačka přešla ke společnosti Republic Records, která jí umožnila vlastnit mastery veškeré nové hudby, kterou vytvoří. Big Machine (spolu s právy na šest alb od Taylor Swift) koupil byznysmen Scooter Braun. Mezi umělkyní a podnikatelem už dříve panoval špatný vztah – jak uvádí například americký Forbes, Braun ji měl šikanovat a zásadně odmítl jí původní nahrávky prodat.

Taylor Swift proto spolu se svým novým labelem přišla s nápadem oněch šest alb nahrát znovu a díky tomu budou patřit člověku, který do nich vložil nejvíce kreativní práce. Letos v dubnu už vyšlo první z nich, Fearless (Taylor’s Version), nyní následované deskou Red (Taylor’s Version).

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Z hudebního a produkčního hlediska se nová verze od té původní liší jen v těžko postřehnutelných detailech. Záměrem evidentně bylo co nejvíce se devět let staré desce přiblížit. Stejně jako u předchozí desky Fearless ale zpěvačka k nové verzi přidala také několik dosud neslyšených skladeb, které v době tvorby Red napsala, ale na finální album se nevešly. 

Nejvíce pozornosti si mezi nimi získala píseň All Too Well. Ta sice vyšla už na původním albu a mezi posluchači patří k vůbec nejoblíbenějším z její tvorby, teď ale zpěvačka nahrála výrazně rozšířenou, desetiminutovou verzi. Skladba, která vypráví komplexní příběh toxického vztahu a emocí přetrvávajících dlouho po něm, se dostala na vrchol žebříčku Billboard Hot 100. Stala se tak nejdelší kompozicí, co kdy takového úspěchu dosáhla.

https://www.youtube.com/watch?v=J2uxc01fUXU

Situace, v jaké se Taylor Swift s většinou svojí dosavadní diskografie ocitla, v hudebním průmyslu není zdaleka ojedinělá, naopak možná převažuje. Ačkoliv mezi dvěma stranami většinou nepanuje přímo nepřátelský vztah, velká moc nahrávacích společností nad tvorbou umělců je dnes standardem. Nahrávky, pod nimiž jsou podepsáni, nevlastní ani velká jména jako Kanye West, Drake nebo Katy Perry. Pro labely jsou práva na nahrávky jednou z podmínek pro podepsání smlouvy a mladí umělci většinou nemají moc vyjednávat.

Je otázkou, zda postup Taylor Swift je příklad, jaký by mohli následovat i jiní. Mnohem častěji bude pro hudebníky jednodušší mastery případně odkoupit. Zpěvačka každopádně do veřejné sféry vnesla jedno ze zásadních témat současného hudebního průmyslu. Už v minulosti také kritizovala problematické jednání vůči umělcům ze strany Apple Music či Spotify.