Petr Rychlý a Marek Vašut nadabovali po Mafii novou hru. Bojujete v ní v Československu za druhé světové války
Tahová strategie Forgotten but Unbroken vznikla díky vydavatelství MicroProse – znovuzrozené značce spojené s tituly jako XCOM a Civilization.
Hereckou a dabérskou dvojici z titulku si videoherní znalci samozřejmě hned spojí s Mafií. Však i díky dabingu Marka Vašuta a Petra Rychlého se z ní stala jedna z nejmilovanějších českých her. Nyní na vás tahle dvojka opět promluví v rolích herních hrdinů – ale nikoliv coby mafiáni, ale v titulu z druhé světové války Forgotten but Unbroken.
„Mise je vždy na prvním místě. Osobní záležitosti musí stranou, to si pamatuj,“ zazní v právě vydané hře Forgotten but Unbroken hlasem Marka Vašuta. A je to rada, kterou byste si při hraní měli vzít k srdci. V novince od slovenského studia Centurion Developments se totiž stanete velitelem komanda bojujícího proti nacistům převážně na území někdejšího Československa.
Forgotten but Unbroken právě vyšla na Steamu s úvodní cenou těsně pod třicet eur – tedy zhruba 750 korun. Stejně velkým lákadlem, jako je spojení tahových bitev se správou vaší jednotky a základny, bude nicméně pro domácí hráče česká lokalizace.
O český dabing strategické hry se postarali Richard Wágner – ten svůj hlas mimochodem propůjčil i hlavnímu hrdinovi Jindřichovi v českém dabingu Kingdom Come: Deliverance – nebo Petr Gelnar. A samozřejmě už zmiňovaní Marek Vašut s Petrem Rychlým.
„Český dabing je opravdu velký tahák. Zatím na něj máme pozitivní reakce a věříme, že díky němu nás podpoří i hráči, pro které strategie nejsou nejoblíbenější žánr,“ popisuje pro CzechCrunch Róbert Servický, spoluzakladatel studia Centurion Developments. A jak se malému slovenskému týmu spolupracovalo s dvojicí známých českých herců? „Úžasně, jsou to velcí profesionálové. Jen se jich neptejte, jaká byla spolupráce s námi,“ dodává se smíchem Servický.
„Scénář se škrtal, předělával a měnil, takže jsme měli víc dotáček, než kolik jsme plánovali. Ale tímhle bych jim chtěl slíbit, že ta horská dráha, kdy se měnil objem práce a rozpočtové možnosti, by se příště neopakovala,“ dodal vývojář s myšlenkou na případnou budoucí spolupráci. Připomněl tím i potíže, kterými si Forgotten but Unbroken během vývoje prošla.