Petra Kvitová to dokázala. Po výhře v Miami se dostala do desítky nejvýdělečnějších hráčů

Na turnaji WTA 1000 v americkém Miami získala jubilejní třicátý titul a historický zářez do tabulek. Končit ještě nehodlá.

Filip HouskaFilip Houska

Česká tenistka Petra Kvitová

0Zobrazit komentáře

Teploty v Miami dosahují v těchto dnech i třiceti stupňů Celsia. A když se do toho přidá typické floridské dusné podnebí, pro sportovce nejde o zrovna příjemný zážitek. O to více pro astmatiky, mezi něž se řadí Petra Kvitová. Ani to ovšem slavné české tenistce nebránilo v tom, aby si americké město snů podmanila a díky své dravosti urvala tamní zastávku turnaje WTA 1000. Díky vítězství nejen získala svůj jubilejní třicátý titul, ale také si přišla na tolik peněz, že se dostala do výběrové tenisové společnosti.

Mnozí ji už začali odepisovat a neviděli v ní to odhodlání, jaké měla ve svém vrcholném období. Petra Kvitová se ale ani v třiatřiceti letech nechce s profesionálním tenisem loučit – a potvrdila to během nedávného turnaje z okruhu WTA 1000 v americkém Miami, kde ve finále zdolala ve dvou setech kazachstánskou protivnici Jelenu Rybakinovou a slavnostně nad svou hlavu pozvedla trofej pro vítězku.

Pohár, který vyrobila česká sklářská společnost Lasvit, ovšem není tím jediným, co dvojnásobná výherkyně prestižního Wimbledonu z let 2011 a 2014 získala. Vítězství na velkých turnajích slibuje hráčům mnohdy i sedmiciferné finanční odměny – a konkrétně Kvitová si za zlatý skalp odnáší přes 1,2 milionu dolarů, v přepočtu více než 27 milionů korun (před zdaněním). To je dost k tomu, aby se změnilo i pořadí v žebříčku nejlépe vydělávajících sportovců na kurtech.

Rodačka z Bílovce se posunula na desátou pozici, co se výdělků z hraní týče. A to jak v dámské, tak pánské kategorii. Dohromady si za svou kariéru měla podle informací serveru Eurosport přijít na 36 milionů dolarů, respektive zhruba 780 milionů korun. Dva miliony dolarů ztrácí na devátou Marii Šarapovovou, čtyři miliony na Simonu Halepovou a šest milionů na Venus Williamsovou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Pak už se nůžky rozevírají o něco více. Vzhledem k tomu, že Kvitová ještě nehodlá raketu pověsit na hřebík, teoreticky může atakovat i skóre legendárního amerického tenisty Peta Samprase, který si za své hraní vydělal 43 milionů dolarů, nicméně pátého Brita Andyho Murraye už s největší pravděpodobností nedožene. Ten si na dvorcích vydělal 63 milionů dolarů. A poslední čtyřka je už ryze elitní.

Serena Williamsová je čtvrtá s výdělky okolo 94 milionů dolarů, přičemž první trojici okupují pouze muži – Roger Federer, Rafael Nadal a Novak Djoković, který se díky letošnímu vítězství na Australian Open, jednom ze čtyř nejlepších tenisových turnajů sezóny, dostal nad hranici 160 milionů dolarů.

Kvitová ovšem není jen v TOP 10 po stránce výdělků – výhra v Miami ji posunula i do nejlepší desítky v žebříčku WTA, poprvé od září předloňského roku.

Značka Dáme jídlo končí. Německý majitel ji přejmenovává a přebarvuje na růžovo

Nově se Dáme jídlo bude jmenovat Foodora. Změna má z pohledu uživatelů probíhat postupně, nejdřív v aplikacích na telefonech.

Peter BrejčákPeter Brejčák

foodora-riders1-min

Foto: Foodora

Dáme jídlo se přejmenuje na Foodoru

0Zobrazit komentáře

Poprvé dovezl jídlo kurýr příznačně nazvané doručovací služby Dáme jídlo před jedenácti lety. Letos to bude – pod touto značkou – naposledy. Nově totiž ponese název Foodora. Německá společnost Delivery Hero, jež firmu vlastní od roku 2014, chce tímto krokem sjednotit značky v celkem sedmi evropských zemích. Ke změně jména dojde v nadcházejících týdnech.

„Dáme jídlo má v České republice dlouhou historii. Lidé značku znají a mají ji rádi,“ přiznává pro CzechCrunch Adam Kolesa, jenž firmu z pozice ředitele vede od začátku ledna, kdy vystřídal Filipa Fingla. „Věříme ale, že Foodoru budou mít naši zákazníci ještě raději. Nová značka bude společná pro Evropu, je to pro nás takový restart, kdy se daleko více chceme soustředit na kvalitu našich služeb a cenovou dostupnost,“ doplňuje.

Přejmenování bude probíhat postupně. Nejdřív se od 11. dubna aplikace přebarví společně s aktualizací pro uživatele s telefony s operačním systémem iOS, pro uživatele Androidu bude k dispozici od 17. dubna. Ostatní platformy a služby se mají změnit začátkem května.

Vedle rozvozové služby Dáme jídlo firma provozuje doručení potravin pod značkou Dáme market a také službu pro expresní doručení zboží nabízenou e-shopům a obchodníkům Dáme rozvoz. V těchto případech má dojít na přejmenování na Foodora Market, respektive Foodora Go.

adam-kolesa_dj-ceo-normal-min

Foto: Foodora

Adam Kolesa, ředitel služby Foodora

Společně s rebrandingem služba svým uživatelům plánuje kromě slevových akcí nabídnout také produktové novinky jako systém předplatného Foodora Pro s bezplatným doručením ze všech restaurací. Vedle toho slibuje ve všech větších městech rozšíření rozvozových zón.

Německé Delivery Hero, jenž je celosvětově největším hráčem na trhu rozvozu jídel, značku Foodora provozuje již v Dánsku, Finsku, Norsku a ve Švédsku, od května se kromě Česka připojí i Slovensko, Maďarsko a Rakousko. Od změny si Delivery Hero slibuje jednotnou uživatelskou zkušenost napříč celou Evropou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

matej_pribeh_nemoci

Přečtěte si takéNavzdory diagnóze se nevzdal. Nemoc nastartovala jeho kariéruNavzdory nemoci, která ochromuje mladé, se nevzdal. Mladému Čechovi naopak nastartovala kariéru

V Česku aktuálně platforma Dáme jídlo spolupracuje s téměř sedmi tisíci partnery ve 170 obcích. Podle posledních dostupných údajů v roce 2021 prodala tovar (GMV) za téměř pět miliard korun, výnosy firmy byly 1,3 miliardy a zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) dosáhly asi 100 milionů. Výroční zprávu za loňský rok firma zatím zpracovává.

„Nicméně s ohledem na ekonomickou situaci výsledky nebudou jako v předchozích letech, ale EBITDA bude stále pozitivní,“ doplňuje Kolesa s tím, že loni došlo k mírnému poklesu počtu objednávek, rostla však hodnota průměrného košíku, a tak by se měl celkový objem objednávek udržet více méně na úrovni roku 2021.