Pilulka nadále boří své rekordy. Hlavně díky online prodeji utržila v prvním pololetí 1,8 miliardy korun

Martin a Petr Kasovi, spoluzakladatelé a spolumajitelé Pilulky

Foto: Pilulka

Pilulka je pořád k nezastavení. Po historicky rekordním loňském roce, kdy síť kamenných a online lékáren dosáhla tržeb přesahujících tři miliardy korun, nadále pokračuje v rychlém růstu. Během prvního letošního pololetí utržila 1,2 miliardy korun s meziročním růstem o 45 procent, franšízová síť lékáren pak k tržbám přidala dalších 600 milionů. Celkově tak utržila 1,8 miliardy korun, tedy o 200 milionů víc než loni.

„Jedná se o nejlepší výsledky v historii společnosti. Přestože jaro 2020 bylo tržbami i ziskem rekordní, udrželi jsme většinu loňských zákazníků, přivedli nové a významně rostli ve většině ukazatelů,“ komentuje hospodářské výsledky finanční ředitel skupiny Pilulka David Staněk s tím, že největší měrou se na tržbách skupiny podílel český online kanál s růstem o 76 procent.

Staněk jako jeden z hlavních cílů společnosti v nedávném rozhovoru pro CzechCrunch označil právě schopnost rychle růst, což Pilulce umožní udržet důvěru investorů. S jejími akciemi se totiž od října obchoduje na pražské burze, od té doby jejich cena vzrostla přibližně trojnásobně.

„V současné době přestavujeme všechny naše sklady, což řízeně ovlivní tržby v letních měsících, které jsou obecně nejslabší v roce. Navyšujeme kapacity našich stávajících skladů v Praze, Bratislavě a Bukurešti. Zároveň jsme začali práce na otevření druhého centrálního skladu v Česku s cílem zvýšit kapacitu ve špičkách až na 100 tisíc expedovaných položek za den,“ doplňuje Martin Kasa, spolumajitel Pilulky.

Skupina Pilulka působí na českém a slovenském trhu od roku 2013 a na rumunském trhu od konce roku 2018. Provozuje sítě kamenných lékáren a největší zásilkové lékárny v Česku a na Slovensku s přibližně dvěma miliony zákazníků. Podle svého webu má firma na tuzemském trhu více než 140 kamenných lékáren. Největší lékárenskou sítí v Česku je Dr. Max ze skupiny Penta, která má asi 460 poboček.

S přispěním ČTK.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.