Pilulka se dál zmítá v problémech. Nový šéf oznámil zhoršení výhledu pro letošní rok
Šéf Pilulky Peter Klekner, který do firmy přišel z Čuprova TCF Capital, vystoupil před investory. Na začátku příštího roku očekává zlepšení.
Ani ne před dvěma měsíci dostal zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr zelenou k převzetí Pilulky – nejprve od českého, pak i od slovenského antimonopolního úřadu. A po několika dnech začal úřadovat. Do čela online lékárny poslal svého manažera Petera Kleknera, zároveň se z vedení Pilulky stáhli její zakladatelé, bratři Martin a Petr Kasovi. Klekner nyní vystoupil na setkání investorů firmy, aby blíže popsal její proměnu a představil výsledky za třetí čtvrtletí.
Čupr tehdy zdůvodňoval změny nepříznivým stavem, který v Pilulce panuje. Situaci se prý proto pokouší napravit společně s týmem investičního vehiklu TCF Capital, který rovněž patří do jeho impéria a jemuž donedávna šéfoval právě Klekner. „Na základě posledních dostupných informací, které Pilulka zveřejnila, je jasné, že je situace ve firmě mnohem vážnější než v době, kdy jsem jí poskytl půjčku,“ prohlásil koncem září zakladatel Rohlíku.
Klekner, který má poměrně rozsáhlé manažerské zkušenosti, i to nyní před investory zmínil. Online lékárna utržila ve třetím čtvrtletí 262,1 milionu korun, což představuje meziroční propad o více než 40 procent. Mezikvartálně pak tržby klesly o 23 procent. Ukazatel EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní a odpisů) vykazuje ztrátu téměř 20 milionů korun.
Zatímco ještě v červnu firma očekávala, že letos celkem utrží kolem 1,8 miliardy korun, teď už počítá jen s konečným číslem lehce přesahujícím 1,3 miliardy, meziročně o 38 procent méně. Dosud Pilulka za letošek utržila lehce přes miliardu, nemá ale pozitivní cash flow. „Ano, zatím to tak dobře nevypadá, pracujeme však na tom. A předpokládáme, že se během prvního čtvrtletí příštího roku situace zlepší,“ řekl Klekner investorům.
Podle něj se ale Pilulce v některých ohledech daří. „Podařilo se nám zlepšit obchodní podmínky s největšími dodavateli, snížit marketingový rozpočet bez negativního dopadu na výkon. A také jsme optimalizovali personální náklady na centrále i náklady v logistice, a to díky lepším podmínkám od externích dopravců,“ tvrdí. Firma teď prý navíc dál pracuje na zlepšování zákaznické zkušenosti, chce revidovat portfolio nabízených výrobků a ekonomicky se stabilizovat. „Prioritou je také zvýšit procento opakovaných nákupů v jednom měsíci,“ doplnil.