Placená verze YouTube vstoupila mezi největší streamovací služby. Nabízí hudbu jako Spotify i videa bez reklam
Když se mluví o hlavních hudebních streamovacích službách, zmiňuje se Spotify, Apple Music a případně Tidal nebo Amazon Music. Rychle rostoucí konkurence ale přichází také od Googlu, jehož YouTube Music a Premium se právě pochlubily 50 miliony uživatelů – tedy o 20 milionů více než před rokem. Jednak tím demonstruje, že trh se streamovacími službami má stále daleko k nasycení, a jednak se mu daří lákat uživatele výhodami spojenými s prémiovým předplatným.
Google na své audiovizuální platformě nabízí dvě placené verze, YouTube Music a Premium. Jedna nabízí za 149 korun měsíčně podobnou zkušenost jako třeba Spotify, druhá s cenovkou 179 korun za měsíc k tomu přidá také odstranění veškerých reklam u videí, možnost videa stahovat nebo přehrávat na pozadí v telefonu.
YouTube Music má ovšem oproti konkurenci několik výhod i v čistě hudební sféře. Především zde lze objevit různé verze, covery nebo remixy skladeb, které prakticky nikde jinde nejsou. Google navíc na té nejvyšší úrovni pracuje se strojovým učením, které se přetavuje také do kvalitních doporučovacích algoritmů. Mnozí jistě dobře znají zkušenost, kdy se na YouTube proklikali k něčemu zcela nečekanému, ale velice zajímavému. Totéž platí pro playlisty a návrhy na YouTube Music.
Velká část platících uživatelů přesto dost možná přichází z jiné strany než uživatelé Spotify. Prémiová verze YouTube osvobodí od reklam a k tomu nabídne navíc hudební streamovací službu. Zvlášť v kontextu s postupně se zvyšující četností reklamních klipů před videem, v jeho průběhu i na konci je to pro mnohé pravidelné uživatele velice zajímavá nabídka. Samotnému Googlu to pak alespoň potenciálně umožní snížit svou závislost na inzerci.