Spotify nerostlo tak, jak si představovalo. Podařilo se mu ale snížit ztrátu a utržit 2,3 miliardy eur

Daniel Ek, spoluzakladatel a šéf Spotify

Foto: Spotify

Hudební streamovací služba Spotify oznámila hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku. Ačkoliv během něj v meziročním srovnání zvýšila tržby o 23 procent, snížila svou ztrátu a navýšila počet předplatitelů, nepodařilo se jí naplnit očekávání v růstu měsíčně aktivních uživatelů, a to kvůli pandemické situaci. Vedení ovšem věří, že už se dostávají zpět „na koně“.

Pro jedničku na trhu hudebních streamovacích platforem je nabírání nových uživatelů prioritou, což se jí daří, ale pomaleji, než by chtěla. Za uplynulý kvartál vykázala navýšení počtu nových měsíčně aktivních posluchačů o devět milionů na 365 milionů, tedy o 22 procent více v meziročním srovnání. Spotify ovšem očekávalo větší nárůst.

Jeho spodní projekce byla na úrovni 366 milionů tzv. monthly active users (MAU) a ideálně chtělo dosáhnout až na 373 milionů. Podle šéfa Spotify Daniela Eka měly být na vině jak pandemie koronaviru, kvůli které byla firma nucena pozastavit některé marketingové kampaně na klíčových trzích, tak i problémy s registracemi přes vybrané platformy třetích stran.

Pozitivní na tomto mírném poklesu ovšem je, že se Spotify podařilo ze zmíněných devíti milionů nových měsíčně aktivních uživatelů získat rovných sedm milionů předplatitelů, jinak řečeno lidí, kteří si platí prémiové balíčky pro poslech hudby a podcastů. Konkrétně se jedná o dvacetiprocentní meziroční růst na hranici 165 milionů platících.

spotify-apps

Mobilní aplikace Spotify

Foto: Spotify

A pozitivnější zprávy převládaly u Spotify i v dalších oblastech. Celkové tržby za čtvrtletí činily 2,3 miliardy eur (58,9 miliardy korun), což je o 23 procent více než ve stejném období loni a o devět procent více než v prvním kvartálu tohoto roku. Placený balíček Spotify Premium utržil dvě miliardy eur (51,2 miliardy korun), Spotify s reklamami pak 275 milionů eur (sedm miliard korun).

Na příjmech z reklam, které meziročně vyrostly o 110 procent, se podle firmy znatelně podepsaly prodeje reklam v rámci podcastů, do nichž vkládá Spotify velké naděje. Jedním z tahounů má být série The Joe Rogan Experience od podcastera Joea Rogana, který se na Spotify loni v květnu exkluzivně přesunul, a dařilo se také epizodám manželů Obamových. Dohromady je na platformě přes 2,9 milionu podcastů.

Švédské firmě, jejíž akcie v důsledku oznámení výsledků o něco poklesly a nyní se jeden kus obchoduje za zhruba 216 dolarů (4 700 korun), se mimo jiné podařilo snížit také čistou ztrátu na 20 milionů eur (512,6 milionu korun) z 23 milionů eur v předchozím kvartálu. Provozní zisk pak činil 12 milionů eur (307,6 milionu korun).

Spotify mimo jiné zveřejnilo i výhledy na nadcházející čtvrtletí – do konce třetího kvartálu tohoto roku chce mít alespoň 377 milionů měsíčně aktivních uživatelů a 170 milionů platících zákazníků. Konec roku 2021 má v plánu zakončit minimálně se 400 miliony měsíčně aktivních uživatelů a 177 miliony předplatitelů prémiových, placených účtů.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.