Platební brána GoPay spojí síly s českým startupem Lemonero, nabídnou tisícům e-shopů financování

Rychlé financování Lemonero nabízí na základě dat o výkonu obchodu a je dostupné i firmám, které na trhu nejsou ani rok.

Peter BrejčákPeter Brejčák

lemonero-gopay-podpis-1-1-min-copy

Foto: Lemonero

Michal Babouček a Pavel Schwarz z GoPay a Jan Laštůvka z Lemonera

0Zobrazit komentáře

Dvě třetiny českých e-shopů potřebují kapitál na rozjezd, provoz, či růst svého podnikání, tradiční bankovní instituce a ostatní poskytovatelé úvěrů je však nedokážou adekvátně obsloužit. Takové dění na trhu pozoruje tuzemský fintechový startup Lemonero, jenž hráčům v e-commerce nabízí možnost rychlého financování na základě dat o výkonu obchodu. Od června spustí spolupráci s platební bránou GoPay.

Největší platební systém a poskytovatel platební brány u nás rozběhne testovací provoz GoPay Financing na základě takzvaného embedded financování, kdy je služba nabízená externím provozovatelem pod vlastní značkou. S Lemonerem už takovým způsobem v Česku spolupracuje od loňského dubna Mall a od listopadu také jednička trhu Alza.

Financování tak u GoPay bude jako doplněk plně integrováno uvnitř systému a jeho aktivace probíhá zdarma na pár kliknutí v administraci platební brány. Novinkou je pak „revenue based“ model, kdy splácení probíhá z každé transakce provedené přes platební bránu ve výši, kterou si určí klient.

Na možnost financování dosáhnou i firmy, které na trhu působí méně než rok. Řešení se totiž opírá o data a výkon obchodu, jež zpracovávají algoritmy umělé inteligence. Možnou maximální výši úvěru stanovují na základě obratů a dalších parametrů. V případě schválení žádosti, což nastává v 80 procentech případů, bude mít podnikatel peníze na účtu do deseti minut.

lemonero-gopay-podpis-2-1-min-copy

Foto: Lemonero

Jan Laštůvka, spoluzakladatel a ředitel startupu Lemonero

„Hlavní přidanou hodnotou embedded financování od Lemonera je pro nás podpora růstu našich klientů, kteří by se jinak museli spoléhat pouze na svůj vlastní kapitál. Ten mnohdy nestačí k tomu, aby naplnili svůj reálný potenciál a splnili si sny a stanovené cíle. V neposlední řadě ale nově poskytovaná služba zamezí úbytku klientů a sníží počet zbytečně zaniklých e-shopů. To vše povede k celkovému růstu tuzemské e-commerce,“ říká deputy CEO GoPay Michal Babouček.

Testovací provoz služby začne od června, kdy budou mít možnost čerpat financování předem vybraní klienti. V létě se pak GoPay Financing otevře všem klientům platební brány, kterou jen v tuzemsku využívá přes 18 tisíc e-shopů. Společnost očekává, že touto službou zlepší situaci v podfinancovaném e-commerce segmentu.

Plán profinancovat miliardu

Lemonero od svého vzniku v roce 2019 poskytlo financování v souhrnné výši přes 150 milionů korun více než 500 e-shopům, fintech na dobývání nejenom tuzemského trhu získal také podporu od Komerční banky. Pro loňský rok měl v plánu překonat ve financování hranici 250 milionů korun, oficiálně však uvádí jen počet nově financovaných e-shopů a k nim se vztahující částku. Celkovou profinancovanou částku tak nekomentuje.

„Máme i vysokou míru opakovaného čerpání, ale tu nezahrnujeme, protože každý e-shop počítáme jedenkrát v daném roce,“ reaguje pro CzechCrunch ředitel Lemonera Jan Laštůvka na dotaz, jestli se stanovený plán podařilo naplnit. Pro letošek přitom startup chce profinancovat miliardu korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Je to právě díky rozšíření poolu v rámci partnerství s GoPay. Plus také spuštění slovenského trhu a dalších plánovaných českých partnerů v tomto roce. Značnou měrou se ale budou podílet i nově spuštěné zahraniční země, jež jsou v plánu dvě, prozatím ale nemohu blíže specifikovat, které to jsou,“ říká Laštůvka.

Samotné Lemonero nabízí úvěry několika způsoby. Část financování prochází platformou přímo přes rozšíření na e-shop systémech jako Shoptet, Eshop-rychle nebo Upgates. Druhý podíl tvoří právě embedded spolupráce s Mallem a Alzou. „Z dlouhodobého hlediska se však chceme ubírat směrem white label produktu a embedded služby, právě jako v případě Alzy, Mall a GoPay Financing,“ dodává Laštůvka.

Zdvojnásobení tržeb potřetí v řadě. Chytrý našeptávač Luigi’s Box využívají už dva tisíce e-shopů

Původem slovenský startup loni zdvojnásobil tržby i počet klientů. Letos se chce více zaměřit na zahraniční expanzi a získat investici.

Peter BrejčákPeter Brejčák

luigis-box

Foto: Luigi’s Box

Michal Barla, Gejza Nagy, Tomáš Kramár, spoluzakladatelé startupu Luigi’s Box

0Zobrazit komentáře

Když už zákazník e-shopu ví, co přesně si chce koupit, obrátí se pochopitelně na pomoc vyhledávače. Podle statistik startupu Luigi’s Box tuto funkci využívá obecně každý pátý návštěvník, přičemž v některých segmentech je to i každý druhý. Kvůli nedoladěnému vyhledávání však nenajde požadované zboží, protože lidé dělají překlepy, používají cizojazyčná slova, slangové výrazy nebo synonyma – a takové výrazy nemají e-shopy k produktům přiřazené.

Se svým produktem se Luigi’s Box zaměřuje právě na to, aby vyhledávače opravdu našly zboží, jež zákazník hledá. Díky algoritmům umělé inteligence případné výsledky obohatí také o aktuální trendy nebo zohlední předchozí preference daného zákazníka. Řešení původem slovenského startupu využívají značky jako O2, Zoot, Answear, Košík nebo Dedoles a zájem o něj pořád roste.

„Loňský rok pro nás představoval důležitý milník. Validovali jsme si úspěšnost našich produktů i u velkých klientů, meziročně nám vzrostla platící klientela o přibližně 85 procent. Zejména jsme si ale úspěšně udrželi dvojnásobný růst, stejně jako v předchozích dvou letech,“ popisuje spoluzakladatel a ředitel Luigi’s Boxu Gejza Nagy.

Zatímco v roce 2019 startup dosáhl opakujících se ročních tržeb (ARR) přibližně 500 tisíc eur, předloni to už byl milion a v minulém roce se vyšplhal na 2,2 milionu eur, dle aktuálního přepočtu bezmála 54 milionů korun. V nastaveném tempu zdvojnásobujících se tržeb každý rok chce pokračovat i letos a chystá se překlenout hranici pěti milionů eur. Původně přitom startup počítal s tím, že v loňském roce vyroste troj- až pětinásobně.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Naším záměrem bylo mít loni investiční kolo. Nakonec jsme se ale rozhodli ještě rok počkat a posílit svoji pozici coby jedničky na evropském trhu. Což je jeden z důvodů, proč jsme nakonec vyrostli ‚jen‘ dvojnásobně. Každým rokem totiž máme stále větší klienty, kde obchodní cyklus může trvat tři až šest měsíců. Například už nyní vidíme, že za první kvartál letošního roku uděláme nárůst v meziměsíčních opakovaných tržbách (MRR) přes 30 procent,“ vysvětluje Nagy.

Luigi’s Box získal první investici v roce 2018. Desítky milionů korun do něj vložila skupina Leverage Technology, za níž stojí čtveřice Lumír Kunz, Matěj Boruta, Jan Boruta a Václav Liška. Nyní se chystá na další kolo, které plánuje na konec letošního roku, a kapitál chce využít k celoevropské expanzi i mezinárodnímu náboru.

cc-special-pravo-startupy

Přečtěte si takéPodnikejte chytře s naším novým právním speciálemAkcie pro zaměstnance, expanze do USA, jak se nepohádat… Podnikejte chytře s novým právním speciálem

Loni totiž firma začala budovat týmy lokálních obchodníků v zemích, kde má nejvíc klientů – v Česku, na Slovensku, v Německu a Polsku. Celkem počet svých zaměstnanců navýšila z osmnácti na dvaatřicet lidí. Podobným tempem rostl i počet zákazníků, kterých je aktuálně kolem dvou tisíc.

Z produktového hlediska loni Luigi’s Box například zjednodušil integraci pro některé e-shopové platformy jako Shoptet, letos plánuje vylepšit několik inovativních modulů jako vyhledávání produktů hlasem nebo pomocí obrázků, dále chce zlepšit automatizaci procesů a přehlednost dashboardu.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.