Platební bráně ThePay z Jihlavy se otevírá cesta do 27 zemí. Jako první expanduje na Slovensko

ThePay získala evropskou licenci, s níž může finanční služby dodávat po celé EU. Slovenským obchodníkům do konce roku nabízí platební bránu zdarma.

thepay-havel

Foto: ThePay

Daniel Havel, spoluzakladatel platební brány ThePay

Českým platebním branám se daří. ThePay patří mezi tři největší hráče na tuzemském trhu se zprostředkováním plateb pro e-commerce. V roce 2022 získala takzvanou „velkou“ licenci od ČNB, tedy povolení k činnosti instituce elektronických peněz. To firmu opravňuje k vydávání, distribuci a zpětné výměně elektronických peněz na území všech států Evropské unie. Získání licence, která je důležitým milníkem v rámci plánované expanze, přišlo symbolicky přesně v den 11. výročí od založení ThePay.

„Souhlas s naším záměrem následně vyslovily všechny evropské národní banky, díky čemuž máme od 1. 6. 2023 pasportizován přístup do všech sedmadvaceti zemí Evropské unie,“ sdílí radost z úspěchu Daniel Havel, výkonný ředitel a spoluzakladatel ThePay, který se svým týmem aktuálně zvažuje nejlepší strategii expanze platební brány do dalších zemí.

Jako první se firma rozhodla vykročit na Slovensko. „Nechceme bláznit, takže další rozšiřování na nové trhy zvažujeme ve spolupráci s externími poradci. A postupovat budeme určitě konzervativně. Od začátku jsme firma, která svůj růst financuje čistě z vlastních zdrojů, bez externího kapitálu od investorů či z dotací. V tomto duchu budeme pokračovat i v rámci expanze,“ doplňuje šestatřicetiletý zakladatel.

thepay

Foto: ThePay

Platební brána ThePay

Daniel Havel založil ThePay v roce 2011 s Michalem Kandrem a jejich společnost od té doby stabilně roste. Zatímco v roce 2018 přes platební bránu protekly transakce v hodnotě 2,2 miliardy korun, v roce 2022 už to byl trojnásobek. Pro tři tisíce českých online obchodů, mezi které patří IT specialista Comfor, přední prodejce vín WineHouse, Home Credit nebo vydavatelství Mafra, zajišťuje zpracování internetových plateb, ať už kartou, QR kódem, kryptoměnami, nebo skrze Google Pay, Apple Pay, bankovní tlačítka a nově i PSD2 platby.

Na Slovensko a kam dál

První kroky expanze ThePay vedou na Slovensko, kde společnost vidí vysoký potenciál pro růst. „Slovensko nám je nejblíže, a to nejen geograficky. Není zde jazyková bariéra a máme podobné nákupní návyky,“ vysvětluje Havel, proč se jako první rozhodli vydat do sousední země. Podle jeho slov je teď hlavním cílem stabilizace ThePay na Slovensku, získání základny klientů a prohlubování spolupráce s českými zákazníky, kteří v sousední zemi již působí.

ThePay na Slovensko vstupuje po pečlivé přípravě s kompletní nabídkou eurových služeb, oblíbenými PSD2 platbami, lokalizovaným webem i návody na implementaci, novým obchodním zastoupením pro Slovensko a speciální akcí. „Slovenským e-shopům aktuálně neúčtujeme žádné poplatky – ty se začnou počítat až od nového roku nebo v momentě, kdy firma překročí obrat 20 tisíc eur. Pokud tohoto obratu nedosáhne, může obchodník naši platební bránu využívat zdarma až do konce letošního roku,“ představuje nabídku Havel.

V rozšiřování za hranice jde jen o první krok, firma už teď pokukuje po dalších evropských destinacích. Službu ThePay umí vytvořit na míru klientovi a díky pasportizaci mohou zasmluvnit jakéhokoliv obchodníka v členských zemích. První takové klienty už ThePay získalo v Německu a Rakousku, i když tam platební bránu zatím plošně nenabízí.

A právě několik poptávek z Německa by mohlo podle Havla nasměrovat další expanzi právě tímto směrem: „V Německu můžeme získat jen malý tržní podíl, ale díky vyšší kupní síle se bavíme o diametrálně větším objemu transakcí než v Česku. Uvidíme, možná bude Německo další fajfkou na naší mapě evropských zemí.“

CC Native

Partnerem článku je ThePay