Pod jeho vedením vyrostl startup Driveto na téměř 400 milionů. Teď Adam Szabó odchází
Do čela projektu, který z většiny patří investiční skupině Miton, nastupuje Jan Čornej. Chce hledat pro půjčování aut nový byznys model.
Do Driveta nastoupil Adam Szabó jako šéf produktu v roce 2017. O dva roky později už přebíral po spoluzakladateli projektu Františku Peterkovi kormidlo jako výkonný ředitel. Během více než pěti let dokázal z Driveta udělat jednoho z největších online poskytovatelů operativního leasingu u nás. Jeho loňské tržby se měly podle oficiálního vyjádření vyšplhat na téměř 400 milionů korun, což představuje meziroční růst zhruba o pětinu. Ziskovost firma nekomentuje, podle informací CzechCrunche by měla být v provozní rovině v černých číslech. Teď Adam Szabó z Driveta odchází.
„Za těch sedm let se odvedl kus dobré práce a vytvořilo se velké množství know-how, na kterých se dá dobře stavět pod novým leadershipem. Držím Drivetu i novému vedení palce v dalších fázích vývoje. Já sám bych se rád kariérně posunul a hledal na trhu nové výzvy,“ komentuje svůj odchod Adam Szabó, který firmu v posledních letech kormidloval složitým obdobím. Přestože třeba auta zdražovala a nešla tolik na odbyt, jak popisoval v loňském rozhovoru, dokázal vždy najít cestu k růstu. V loňském roce jezdilo s operativním leasingem od Driveta přes dva tisíce zákazníků.
Hlavním podílníkem Driveta je investiční skupina Miton, která projekt zakládala v roce 2017 spolu s Františkem Peterkou. Původně měla skupina kolem Milana Zemánka, Ondřeje Rašky, Tomáše Matějčka, Michala Jiráka a spol. šedesátiprocentní podíl, František Peterka zbylých čtyřicet procent. V roce 2019, kdy ho v čele firmy nahradil Szabó, začal Peterka svůj podíl odprodávat. Dnes mu patří podíl ve výši 13,2 procenta, Miton drží 86,8 procenta. Ten v posledních letech do Driveta poslal několik milionů korun, v roce 2021 pak více než sto milionů v rámci dluhového financování měla dodat Česká spořitelna.