Pojišťovna Simplea spouští plně onlinové sjednání životní pojistky. Na člověka nenarazíte

Mnoho pojišťovacích nabídek se jako online sice tváří, ale ve skutečnosti mají spoustu omezení. Řešení Simpley je má odstranit.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

simplea-svec

Foto: Simplea

Martin Švec, šéf pojišťovny Simplea

0Zobrazit komentáře

V příštím roce by chtěla digitální pojišťovna Simplea v obratu pokořit miliardu korun a dopomoci k tomu má i nová služba, která umožňuje sjednat životní pojištění kompletně online. To znamená, že během celého procesu nemusíte ani jednou narazit na lidského operátora. „Z našeho průzkumu vyplynulo, že dnešní nabídky se jako online jen tváří, ve skutečnosti mají spoustu omezení,“ říká šéf Simpley Martin Švec. Jeho pojišťovna funguje od začátku digitálně a bezpapírově, a tak je online sjednání pojistek dalším logickým krokem vpřed.

Nabídek, jak se pojistit online, najdete na internetu mnoho. Nicméně mnoho z nich vás nakonec zavede k operátorům, s nimiž musíte některé detaily dořešit. Ať už osobně, nebo minimálně telefonicky. Toho se chtěla Simplea vyvarovat, a tak postavila komplexní technologickou cestu, na níž není potřeba operátor. Celý systém zároveň zvládne odbavit i složitější poptávky. V nabídce jsou různé druhy pojistek a možnost přizpůsobit si řešení dle individuálních potřeb, finančních i zdravotních.

„Oblastí, ve kterých jsme mohli přinést něco nového a unikátního, bylo opravdu hodně. A jsem rád, že se nám podařilo splnit to, co jsme si předsevzali – vytvořit online sjednání bez nutnosti kontaktu s operátorem. A to nejen pro zdravé klienty a s plnou nabídkou pojistného krytí. Jde o online proces od začátku do konce, tedy jak během sjednání smlouvy, tak i následně po celou dobu trvání pojištění,“ popisuje Martin Švec novou službu digitální pojišťovny Simplea. Ta patří do finanční skupiny Partners a specializuje se na životní pojistky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Modernizovat v mnoha ohledech zkostnatělé pojišťovnictví se zatím Švecovi a jeho týmu daří. Loni se Simplea v obratu přiblížila půl miliardě korun, udržela se v zisku a zahájila expanzi do dalších zemí. Pro desítky tisíc svých klientů nyní otevírá možnost zařídit si například pojištění v případě výpadku příjmu nebo pojistku hypotéky jednoduše na dálku. Důležitým aspektem nového produktu je, že online a v reálném čase probíhá i ocenění zdravotního stavu a Simplea s klientem rovnou podepíše také smlouvu. Identita zákazníka je ověřena přes BankID a smlouva je podepsána zaplacením pojistného.

„Dalším chytákem bývá ocenění zdravotního stavu, které proběhne až po uzavření smlouvy – sjednáte si tedy smlouvu online, ale pojišťovna vám až na základě vyhodnocení zdravotního stavu jejich pracovníkem řekne, zda vás bere a za jakých podmínek. A to třeba i se zpožděním dvou týdnů. Mnozí lidé si tak mohou myslet, že mají pojištění vyřízené a následně se dozví, že žádné nemají,“ popisuje Martin Švec.

Letos by se Simplea obratově ráda dostala až k 700 milionům korun, příští rok přes miliardu. Po vstupu na Slovensko má pomoci také plánovaná expanze do Polska. Pojišťovna patří do stáje finanční skupiny Partners, za níž stojí Petr Borkovec a další podnikatelé. Celá skupina v loňském roce utržila rekordní více než tři miliardy korun, plánuje spustit očekávanou banku a vedle digitální pojišťovny rozvíjí také penzijní společnost Rentea, nemovitostní fond Trigea a patří jí rovněž mediální vydavatelství Next Page Media. Pod něj spadají například projekty Peníze.cz, Finmag, Heroine či Football Club.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Češi dobývají evropský trh s ojetými vozy. Po Cebii kupují za stamiliony významného hráče ze západu

Skupina EAG si nákupem společnosti Fastback otevírá cestu na západ a posiluje svou celoevropskou pozici.

svoren_1

Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch

Šéf investiční skupiny Portiva Pavel Svoreň

0Zobrazit komentáře

Skupina, do které spadá i platforma pro obchodování s ojetými vozy Carvago, patří mezi významné hráče na poli dodávek softwarových řešení pro sektor automotive. Za účelem posilování své pozice na evropském trhu EAG loni získala českou Cebii, která se zaměřuje na prověřování ojetin. Nyní k Cebii přidává i službu Fastback se specializací na B2B obchodování s ojetými auty.

EAG, které spadá pod křídla investiční skupiny Portiva, akvizicí upevňuje svou pozici mezi dodavateli softwarových řešení nabízených na evropském trhu s ojetými vozy. Fastback, který EAG koupila za vyšší stovky milionů korun, funguje jako digitální řešení propojující autosalony, leasingové firmy či autobazary s profesionálními zákazníky, typicky obchodníky s ojetinami.

Podle Jakuba Šulty, výkonného ředitele EAG, má Fastback silnou pozici v zemích Beneluxu a ve Francii. Pro EAG tak představuje cestu, jak dostat své komplexní softwarové služby na západ, a zároveň posílit postavení ve střední Evropě, Česka nevyjímaje.

„Není příliš obvyklé, aby české firmy uskutečňovaly akvizice technologických firem na západě. Při akvizičním procesu v takovém případě hrají důležitou roli nejen finanční možnosti kupujícího – velký důraz je kladen i na přidanou hodnotu nového vlastníka, například schopnost firmu dále rozvíjet. A my tuto schopnost opakovaně prokazujeme,“ říká výkonný ředitel skupiny Portiva Pavel Svoreň.

jakub-sulta-carvago

Foto: Carvago

Jakub Šulta, spoluzakladatel a CEO startupu Carvago

Přestože poslední dva roky ovlivňovala vývoj na trhu s ojetými vozy pandemie koronaviru, podle Šulty se holdingu dařilo. Všechny společnosti skupiny měly vyrůst dvouciferným tempem, což ukazuje i na růst významu digitalizace v segmentu automotive.

EAG v tomto oboru zastřešuje mimo Cebie a Carvaga také dva dodavatele softwaru pro autobazary a profesionální zákazníky, společnosti TEAS a Autosoft. Po akvizici Fastbacku se chce skupina zaměřit na vzájemnou integraci jednotlivých služeb nabízených v rámci portfolia.

Konkrétně zákazníci portálu Fastback by tak měli mít nově možnost si u vyhlédnutého vozu ověřit původ vozidel či řídit dealerství. Fabrice Bruyére, jeden ze zakladatelů společnosti Fastback, navíc vidí ve vstupu investora příležitost pro platformu k expanzi na trhy střední a východní Evropy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Fastbackem však nákupy EAG nekončí. Skupina má v úmyslu svými softwarovými řešeními pokrývat v podstatě celý životní cyklus vozů – od jejich výběru a nákupu přes provoz až po servis a prodej. Proto do budoucna počítá s akvizicemi další evropských softwarových hráčů působících v automotive, aby bylo možné rozšiřovat paletu nabízených služeb i výčet trhu, kde budou tyto služby k dispozici.

S tím také souvisí plány na navyšování obratů a zisků, které by chtěla skupina do konce roku 2024 zdvojnásobit. V letošním roce pak holding míří na obraty ve výši dvou miliard korun, oproti loňským 800 milionům. Z pohledu zisků počítá s překročením částky 200 milionů korun před započtením úroků, daní a odpisů, což představuje téměř čtyřnásobný růst oproti minulému roku.

Portiva, která v holdingu původně působila jako finanční investor, se po odstoupení Jana Kranáta (a odkupu jeho akcií) stala majoritním akcionářem. Portiva v holdingu drží 72,5 %, zbytek skupiny pak připadá jejím spoluzakladatelům, jmenovitě Ivě Šťastné, Jakubu Šultovi, Pavlu Svoreňovi a Petru Kratochvílovi.

Každou neděli vám naservírujeme nejdůležitější zprávy týdne.

grok-2

Přečtěte si takéNoví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězuNabízí režim pro dospělé a plánují únos papeže. Noví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězu

Newsletter Weekly | Poslední vydání