Pomohou sdílet vaše know-how a nabrat nové klienty. Přes 12 milionů jim posílá i Miroslav Uďan
Je to takový Shoptet pro digitální služby a produkty, komentuje Uďan. Do Flowlance investují také Purple Ventures, Patero a Czech Founders VC.
Tvůrcům digitálního obsahu a drobným podnikatelům pomáhá prodávat jejich služby a produkty. Český startup Flowlance se označuje za platformu, která tímto způsobem mění budoucnost práce nejen lidí na volné noze. Zakladatelé Štěpán Calta a Patrik Kruntorád mají právě s touto cílovou skupinou bohaté zkušenosti ze své předešlé firmy, kterou nedávno prodali. Novou investicí je podpořila skupina investorů.
Podnikatelská dvojice Calta a Kruntorád před pár lety vyvinula a letos prodala internetové tržiště pro online učitele jazyků. Na základech této firmy založili Flowlance, které původně vzniklo jako nástroj na správu online podnikání pro drobné podnikatele. Na základě stovek aktivních uživatelů totiž viděli, jak náročné je pro ně efektivně prodávat, prezentovat své dovednosti, budovat osobní značku, dělat marketing a všechno propojovat dohromady.
Ve Flowlance si tak kladou za cíl usnadnit digitálním podnikatelům cestu k prodejům tak, aby se mohli rovnou věnovat shánění klientů a tomu, co umí nejlíp. Od svého spuštění již startup pomohl tvůrcům zprostředkovat čtyři tisíce plateb a vydělat tak desítky milionů korun. Mezi uživateli a jejich klienty se uskutečnilo 35 tisíc schůzek.
Platforma umožňuje automatizovat administrativu, ale také vytvořit profesionální web, který na jednom místě prezentuje nabízené služby a produkty jako konzultace, ebooky, placené kurzy, členství, přístup do komunit či sběr kontaktů pro newsletter. To vše následně propojuje s platební bránou, fakturačním systémem a analytikou, což podnikatelům usnadňuje přehled a zjednodušuje řízení.
„Spojujeme tři klíčové oblasti každodenního podnikání: prodej služeb a produktů, plánování schůzek a sledování vývoje podnikání i klientských vztahů. Usnadňujeme nabízení nejčastěji prodávaných produktů současným klientům a zároveň umožňujeme oslovit nové zákazníky,“ vysvětluje Kruntorád, jenž s Caltou a svým projektem prošli také Startup Academy od CzechCrunche.
Zakladatelé zmiňují studii konzultantské společnosti McKinsey, podle níž přijde o práci kvůli nástupu umělé inteligence 400 až 800 milionů zaměstnanců. „Lidé pomalu ztrácí důvěru v systém institucí a ‚jisté‘ práce, protože přichází o práci kvůli faktorům, které nemají pod svou kontrolou a kterým často nerozumí,“ vysvětluje Calta. „Flowlance jsme založili proto, že na trhu práce se dějí velké změny a budoucnost patří lidem, kteří prodávají své unikátní dovednosti a znalosti těm, kdo je potřebují. A Flowlance je tady pro to, aby ta cesta k prvnímu prodeji byla co nejsnazší,“ doplňuje Krutnorád.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsBěhem posledního půlroku startup prošel i akcelerátorem Sherpa od Czech Founders VC. „Flowlance prokázal, že se dokáže hýbat extrémně rychle, přizpůsobovat se trhu a Patrik se Štěpánem reprezentují mladou generaci zakladatelů startupů, kterou chceme podporovat nejen penězi, ale i know-how,“ říká partner fondu Václav Pavlečka.
V návaznosti na úspěšné dokončení akcelerace teď Flowlance uzavřel také pre-seed investici ve výši 500 tisíc eur (12,6 milionu korun). Kromě Czech Founders VC se na ni složil i brněnský fond Purple Ventures, skupina Patero a andělský investor Miroslav Uďan, zakladatel Shoptetu a nedávno ukončeného startupu Out of Dark. „Je to vlastně takový Shoptet pro digitální služby a produkty,“ komentuje Uďan.
„Na trhu práce vidíme zásadní změny. Hlavně mladí lidé chtějí mít více flexibility, možnost pracovat z různých míst na světě a v čase, který jim vyhovuje. Budoucnost práce a tzv. ‚creator economy‘ jsou naše investiční teze, a tak jsme velice rádi podpořili Flowlance, kteří přináší produkt pro sólo podnikatele a kreativce,“ komentuje investici Jan Davídek z Purple Ventures.
Flowlance chce získanou investici využít na zefektivnění onboardingu, aktivace uživatelů i rozšíření portfolia produktů, které přes ně mohou tvůrci a podnikatelé nabídnout a prodat svému publiku. Hlavní cíl investice je pak naškálovat marketing a spolupráce s tvůrci obsahu a drobnými podnikateli, kteří samotným využíváním Flowlance budou šířit produkt dál.