Ponožkoboty Skinners loni utržily 100 milionů. O čtvrtinu míň než předtím, firma je ale spokojená
Zvláštní obuvi, která se víc podobá ponožkám než botě, se loni prodalo 200 tisíc párů. Firma s nimi chce i do Spojených států.
Mluví o fenoménu bosého obouvání – a pokud v Česku existuje někdo, kdo bere toto slovní spojení doslovně, budou to právě Skinners. Brněnská firma totiž boty udělala z ponožek, vybavila je silnou podrážkou a pevným materiálem, uzpůsobila tak, aby s nimi šlo uběhnout třeba maraton, plavat ve vodě nebo chodit po městě. A v případě potřeby prostě srolovat a schovat do kapsy. Takových párů bot loni prodala 200 tisíc a celkové tržby dotlačila na 100 milionů korun. Společnost si výsledky chválí, i když se dostala níž než o rok dřív.
Skinners obsloužili třicet dva tisíc zákazníků, hlavně z Česka. Firma si ale vyšlápla do dalších států Evropy – mezi ty nejsilnější patřilo Německo, Rakousko a Švýcarsko, kam mířilo kolem osmnácti tisíc objednávek. Ponožkoboty si podle společnosti oblíbili amatérští i profesionální sportovci, za šest let existence firma vyrobila už přes 700 tisíc párů.
Pravdou ovšem je, že ještě úspěšnější než ten loňský byl rok předloňský. V roce 2021 se totiž ponožkobot Skinners prodalo na 240 tisíc párů, což pro firmu z Brna znamenalo tržby 135 milionů korun – a takové číslo znamenalo meziročně rovnou dvojnásobek. Pomáhají k tomu i crowdfundingové kampaně. V těch totiž už Skinners umí doslova velmi dobře chodit.