Poprvé bez okřídleného šípu na přídi. Škoda odhalila svůj druhý elektromobil, SUV Elroq stojí 800 tisíc
Elroq nabízí dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití, objem kufru 470 litrů a zcela nové pojetí designu, které dává sbohem klasickému logu.
Škoda Auto představila dlouho očekávaný, čistě elektrický model Elroq, který prezentuje coby nejdostupnější elektromobil v segmentu kompaktních SUV. Vůz s cenou začínající na 799 tisících korun nabídne dojezd až 560 kilometrů. Pro zákazníky však není zajímavý jen svou cenou a schopnostmi. Jako první přináší na trh nový designový jazyk Modern Solid, který se bude objevovat i na dalších modelech mladoboleslavské automobilky.
Čtyři roky nás dělí od premiéry vůbec prvního svébytného SUV od Škoda Auto. Je tedy nejvyšší čas rozšířit elektrické portfolio a přijít s vozem, díky kterému se může stát elektromobilita opět o něco masovější záležitostí. Cenová hladina očekávané novinky pojmenované Elroq totiž byla nastavena tak, aby na mnoha trzích představovala elektrickou alternativu ke spalovacímu Karoqu nabízenému za podobné peníze.
V porovnání s Karoqem má nový Elroq o něco větší rozměry. Na délku měří 4 488 mm, na šířku má 1 884 mm a na výšku 1 625 mm. Především však přináší vůbec nejmodernější designový jazyk pojmenovaný Modern Solid, se kterým chtějí v Boleslavi pracovat několik příštích let.
Přední maska Elroqu v novém designu interpretuje typické designové linie zcela novým způsobem. Její charakter definuje prvek Tech-Deck Face, lesklá černá část vložená na místo tradiční masky chladiče. Za ní se ukrývají senzory a přední kamera. Vůbec nejzásadnější změna se však odehrává o něco výše.
Elroq je vůbec první sériový model značky, který nepracuje s typickým logem okřídleného šípu na přídi, ale nahrazuje jej nápisem. Ten se objevuje také na víku kufru a logo tak zůstává už jen na kolech vozu. Nápis se na přídi usadil na výřezu kapoty, která zasahuje do černé linie propojující dvojici tenkých LED světlometů, s nimiž máme počítat i u dalších modelů značky.
Horní tenké segmenty slouží jako světla pro denní svícení, obrysová světla a mají i zabudované směrovky. Doplňují je větší spodní moduly, které zajišťují funkci potkávacích a dálkových světel. V nabídce bude buď verze s klasickou LED jednotkou, případně Matrix-LED varianta s 36 jednotlivými světelnými segmenty, které po zapnutí dálkových světel automaticky zamezují oslnění protijedoucích vozidel.
LED technologii nabízejí také zadní světla s animovanými ukazateli směru, animací při otevření pátých dveří, podsvícenými krystalickými prvky a možností volby uvítacích efektů. Podoba zádě je jinak víceméně věrná dosavadnímu designovému stylu automobilky. S přídí ji propojuje dynamický oblouk, který vytváří čistý boční profil vozu. Elroq má díky němu a řadě dalších prvků, jako jsou speciálně tvarovaná vnější zrcátka, slušnou aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu činí pouhých 0,26.