Populární blogovací platforma Medium.com vypustí po 4 letech první placené funkce

mediumcom
0Zobrazit komentáře

Doby, kdy se zakládaly blogy stylem koupě domény, vlastního webhostingu a šablony, například na platformě WordPress, a poté zdlouhavým nastavováním a laděním, už jsou dávno pryč. Dnes existuje nespočet alternativ, na které lze vlastní články pravidelně psát i bez technických znalostí nebo složitostí – stačí několik minut pro založení účtu.

Jednou z nich je jedna z momentálně nejpopulárnějších blogovacích platforem, Medium.com, která kombinuje jednoduché rozhraní a zároveň komunitní funkce, díky kterým lze článek sdílet nejen na vlastních sociálních sítích nebo integrovat s webem, ale i přímo veřejně zobrazit všem dalším uživatelům.

kiwi

Přečtěte si takéBrněnský startup Kiwi.com dosáhl loni na tržby ve výši 8 miliard KčBrněnský startup Kiwi.com dosáhl loni na tržby ve výši 8 miliard Kč

Po dlouhou dobu si ovšem zakladatel platformy, Evan Williams, nevěděl rady, jak se serverem naložit dál z pohledu příjmů. Aktuálně totiž Medium zobrazuje pouze částečnou kontextuální reklamu mezi obsahem – v nejbližší době by se ovšem mělo spustit i placené členství, ve kterém bude možné obsah konzumovat zcela bez reklam a zároveň mít jako první přístup k prémiovému obsahu.

mediumcom2

Medium.com se tak razantně změní – kromě nové hlavní stránky a několika dalších funkcí bude více rozdělovat obsah na placený, a ten zdarma. Cena premium členství by pak měla být nastavena na 5 dolarů měsíčně, tedy přibližně 125 korun. Pro samotné tvůrce obsahu to navíc bude znamenat možný profit na psaných článcích, o kterém se Williams zmiňoval již v průběhu loňského roku. Ostatně na vývoj placených funkcí získal server na investicích již více než 132 milionů dolarů.