Populární blogovací platforma Medium.com vypustí po 4 letech první placené funkce

mediumcom
0Zobrazit komentáře

Doby, kdy se zakládaly blogy stylem koupě domény, vlastního webhostingu a šablony, například na platformě WordPress, a poté zdlouhavým nastavováním a laděním, už jsou dávno pryč. Dnes existuje nespočet alternativ, na které lze vlastní články pravidelně psát i bez technických znalostí nebo složitostí – stačí několik minut pro založení účtu.

Jednou z nich je jedna z momentálně nejpopulárnějších blogovacích platforem, Medium.com, která kombinuje jednoduché rozhraní a zároveň komunitní funkce, díky kterým lze článek sdílet nejen na vlastních sociálních sítích nebo integrovat s webem, ale i přímo veřejně zobrazit všem dalším uživatelům.

kiwi

Přečtěte si takéBrněnský startup Kiwi.com dosáhl loni na tržby ve výši 8 miliard KčBrněnský startup Kiwi.com dosáhl loni na tržby ve výši 8 miliard Kč

Po dlouhou dobu si ovšem zakladatel platformy, Evan Williams, nevěděl rady, jak se serverem naložit dál z pohledu příjmů. Aktuálně totiž Medium zobrazuje pouze částečnou kontextuální reklamu mezi obsahem – v nejbližší době by se ovšem mělo spustit i placené členství, ve kterém bude možné obsah konzumovat zcela bez reklam a zároveň mít jako první přístup k prémiovému obsahu.

mediumcom2

Medium.com se tak razantně změní – kromě nové hlavní stránky a několika dalších funkcí bude více rozdělovat obsah na placený, a ten zdarma. Cena premium členství by pak měla být nastavena na 5 dolarů měsíčně, tedy přibližně 125 korun. Pro samotné tvůrce obsahu to navíc bude znamenat možný profit na psaných článcích, o kterém se Williams zmiňoval již v průběhu loňského roku. Ostatně na vývoj placených funkcí získal server na investicích již více než 132 milionů dolarů.

V Praze se otevřel nový escape room EscapeX, za jehož technologií stojí STRV

Adam ŠenkAdam Šenk

strv-h

Prostory karlínské centrály STRV

0Zobrazit komentáře

Únikové hry si v Česku v posledních měsících získávají stále větší popularitu, čehož důkazem je i nový projekt EscapeX. Ten chce svým návštěvníkům nabízet zážitky plné technologických vychytávek, za kterými stojí české vývojářské studio STRV.

Právě technologie jsou totiž to, co by mělo tento projekt odlišit od ostatních únikových her, které jsou momentálně k dispozici. Celá hra je řízena centrálním elektronickým systémem, který monitoruje aktivitu hráčů a také rychlost a správnost zvolených postupů. K úniku ze zamčené hrací místnostmi slouží dotykové a magnetické senzory, které nutí hráče hledat jiné cesty, než jsou zvyklí.

111

Přečtěte si takéPodívejte se na nejzásadnější momenty, kterými Steve Jobs zachránil Apple před krachemPodívejte se na nejzásadnější momenty, kterými Steve Jobs zachránil Apple před krachem

První hra, která je návštěvníků zpřístupněna, se jmenuje Pragueception a byla inspirována filmem Inception. Hráči se stávají trénovanými agenty a do hry vstupují po připojení k tajemnému kufříku. Pomocí kradení myšlenek musí překonat  všechny překážky, prolomit elektronické zámky a uniknout z místnosti.

„Naším cílem bylo propojit filmový svět s unikátním zážitkem, který umocňují technologie. Troufám si tvrdit, že se nám podařilo vytvořit zážitek, jenž se díky technologiím značně odlišuje od běžných únikových her, kterých jsou jenom v Praze již desítky. Kromě technologického partnera v podobě STRV jsme spolupracovali se specialisty z filmového průmyslu, aby i zážitek ze samotného prostředí, hudby, zvukových efektů a samotných hádanek byl maximálně realistický,“ říká David Malúš, spoluzakladatel EscapeX.

Vývoj elektronického systému byl svěřen STRV

Vývoj elektronického systému, který místnost obsluhuje, si vzalo pod křídla vývojářské studio STRV. To se běžně zabývá vývojem mobilních aplikací a tak se práce na projektu EscapeX stala pro zaměstnance příjemným zpestřením. Jeden ze spoluzakladatelů, Lubo Smid, k tomu řekl: „

Ačkoliv je naší hlavní prioritou soustředit se na vývoj pro americké firmy, moc rádi jsme v případě EscapeX vyskočili z denní rutiny a pomohli technologicky zajistit tento unikátní escape room.” Tým vývojářů si  samozřejmě vyzkoušel i samotný únik.  „Super bylo také testování hry Pragueception, kterého se účastnila řada našich lidí, což vytvořilo unikátní možnost netradičních teambuildingů,“