Populární blogovací platforma reaguje na novou konkurenční službu Facebooku a získává 57 milionů dolarů
Jedna z nejpopulárnějších blogovacích platforem, která si získala na popularitě převážně díky svojí jednoduchosti a přehlednosti, navýšila svojí valuaci na vyšší stovky milionů dolarů. Medium.com totiž získalo přes 57 milionů dolarů, v přepočtu asi 1,38 miliard, převážně od silné investiční skupiny Andreessen Horowitz.
Startup, který vznikl v roce 2012 by podle posledních informací mělo měsíčně využívat na 25 milionů unikátních uživatelů a stojí za ním Evan Williams a Biz Stone, původní spoluzakladatelé Twitteru. V jádru jde vlastně o trochu jinou sociální síť, která pomáhá komukoliv šířit svoje myšlenky. Pokud je totiž obsah dobrý, k lidem si cestu najde sám.
Investice by měla jít především do stabilizace startupu a dalších rozšíření, které by mu měly pomoci bojovat s novou verzí Notes od Facebooku, které určité populární blogovací funkce nyní obsahují.
Zároveň chce Medium zavést funkční finanční model, protože klasická forma reklamy se jim zdá až moc obyčejná. Hrají si s myšlenkou speciálního obsahu, který bude podpořený komerčně nebo schováváním premium obsahu za placenou část, informuje Recode.