Populární chatovací aplikace pro hráče Discord získala 150 milionů dolarů. Její hodnota přesáhla 2 miliardy
Hernímu průmyslu se v posledních letech daří mnohdy lépe než tomu filmovému. Samotné herní tituly svou délkou a kvalitou jiné druhy zábavy překonávají, vydělávají obrovské peníze a znovu dostávají hráče ke společnému hraní online a k postupným útratám za herní předměty. K tomu samozřejmě každý hráč mimo jiné potřebuje i komunikační platformu, na které se bude domlouvat s dalšími.
Jednou z těch nejpopulárnějších je dnes rozhodně Discord, který používá již více než 200 milionů registrovaných uživatelů. Discord k tomu nyní navíc získal investici ve výši 150 milionů dolarů, v přepočtu kolem 3,4 miliardy korun. Investice, do níž se zapojil převážně fond Greenoaks Capital, ale také čínský Tencent nebo Index Ventures, posunula Discord v tržní kapitalizaci nad hranici 2 miliard dolarů.
Peníze by měly sloužit především na rozvoj vlastního online obchodu s hrami, který letos Discord na své platformě spustil, aby mohl na vlastní pěst soupeřit s konkurenčním Steamem a také nedávno spuštěným obchodem od Epic Games, tvůrců miliardové hry Fortnite. Discord si na svém obchodě nechává ze všech prodejů pouze 10 procent, celých 90 procent poté putuje do kapes vývojářů. Oproti tomu konkurenční Steam si podobně ukrojí celých 30 procent a Epic Games, kteří před časem rovněž oznámili vysokou investici, 12 procent.
Součástí obchodu Discord je navíc funkce First On, která umožňuje vývojářům na platformě vydat hru na nějaký čas exkluzivně. Největší výhodou Discordu při prodeji her je fakt, že je obchod napojen na celý ekosystém chatovací aplikace, kterou mají hráči zpravidla otevřenou nonstop před, po i během hraní na počítači, takže jde o silný marketingový nástroj.
Mimo nákupů jednotlivých her má ovšem Discord ještě jednu funkci, kterou se vytáhl před konkurencí. Tou je takzvaný Nitro program, který za 9,99 dolaru měsíčně, případně 99 dolarů ročně, nabízí přístup k množství her v celkové hodnotě kolem tisíce dolarů a také k prémiovým funkcím v samotné aplikaci. Tyto dvě služby jsou pro Discord zásadní a prakticky všechny příjmy by měly v budoucnu plynout právě z nich.